Celoročními pneumatikami se dá hodně ušetřit. Má to ale svoje mouchy, o kterých musíte vědět

Foto: Jan Smékal

Pneumatiky zdražují a tak velká část řidičů přemýšlí, zda místo přezouvání na letní a na zimní nevyužít raději celoročních plášťů. Uspořit se tak rozhodně dá, ale není to pro každého.


Sníh na silnicích už dávno není a ranní mrazíky se objevují již jen tu a tam v horských oblastech. Nastává tedy čas, kdy řidiči přezouvají ze zimních plášťů na letní. Jenže letos je nákup nových pneumatik o dost dražší, než tomu bylo v minulých sezónách. Důvodem je nejen zdražování energií, ale také surovin. Navíc například saze, které tvoří plnivo pro směs na výrobu pneumatik, kupuje většina výrobců z Ruska. A právě obchody s Ruskem teď kvůli válce na Ukrajině váznou. Pneumatik je proto méně a jsou výrazně dražší.

Mnoho řidičů proto přemýšlí nad tím, že zimní pneumatiky dojede v letní sezóně. Vedou je k tomu dva důvody. Tím prvním je fakt, že zimní pneumatiky musí mít v zimním období minimální hloubku dezénu 4 milimetry, zatímco v letním období je tato hranice nižší a odpovídá podmínkám pro letní pneumatiky, tedy 1,6 milimetru. Kdo má tedy zimní pneumatiky s hloubkou dezénu kolem 5 milimetrů, logicky uvažuje nad tím, že je „dojede“ v létě.

Ale úspora není všechno a rozhodně by neměla být vyvážena bezpečností provozu. Zatímco u auta, které jezdí jenom po městě, se dá nad takovým řešením přimhouřit oko, u vozidel, která jezdí delší trasy a pohybují se vyšší rychlostí, takové řešení doporučit určitě nelze. Zimní pneumatiky jsou totiž, díky vyššímu podílu siliky ve směsi, měkčí, a v letních teplotách nemusí být jízda na takových pneumatikách zrovna bezpečná. Auto se v mezních situacích chová, jako by bylo obuté do bačkor, pneumatiky se například v rychleji projížděných zatáčkách jakoby „žvýkají“, brzdná dráha se prodlužuje.

Mnohem lepším řešením je využití celoročních pneumatik. Ty nemají tak velké procento siliky ve směsi a nejsou tedy tak měkké. Výrobky od známých firem splňují požadavky na letní i zimní provoz naprosto bez problémů. Řidič ale musí počítat s tím, že i celoroční pneumatika musí být měkčí než ta letní. Na limitu se proto takové pneumatiky chovají jinak, než letní a také se, kvůli měkčí směsi, rychleji sjíždějí. Kdo však nejezdí denně na trase Praha – Brno, ten by neměl mít s použitím celoročních pneumatik žádný zásadní problém.

Pozor ale na levné asijské výrobky prodávané v různých supermarketech, atd… Na pneumatikách se rozhodně nevyplatí šetřit, což u těch celoročních platí dvojnásob.

Máte nějakou zkušenost s použitím celoročních pneumatik? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.