Holky „Dakarky“ se s historickou dvoumotorovou kachnou rozhodly vyhrát Dakar

Foto: Jiří Soukup

Chceme vyhrát! V tomto duchu se nesla tisková konference dívčího týmu Duckar ve složení Barbora Holická a Lucie Engová. Žádný strach, nešlo o přehnané sebevědomí, vždyť start na každém Dakaru je nesmírně náročná záležitost, a to nejen po stránce jezdecké, ale hlavně materiálové a především finanční.


Ale pojďme popořádku. V loňském roce absolvovala tato dvojice poprvé slavný Dakar v kategorii Classic. Jaké auto si děvčata vybrala, určitě už víte. Ano jednalo se o populární kachnu, tedy Citroën 2CV. A hned napoprvé jí dovedly do cíle. Jednalo se vůbec o první kachnu, která kdy spatřila cíl. Na tento úspěch chce celý realizační tým navázat i letos. Už to, že se bude jednat o skutečný tým, ukazuje i jejich personální rozšíření. Jejich dvorního mechanika, současně i konstruktéra a vůbec technického mága Tomáše Nerudu posílí další dva členové doprovodu.

Doprovodné auto - moderna v retro designu

Foto: Jiří Soukup

Myslelo se i na doprovodné auto, které, jak jinak, muselo být stylové. Proto ve spolupráci s domácí centrálou automobilky Citroën vybral tým Duckar užitkový vůz Jumper.  Při jednání s italskou firmou Caselani, zabývající se přestavbami současných vozidel do historické podoby, děvčata tak nadchla majitele firmy, že jim kit poskytl jako sponzorský dar. Do finální nádherné podoby pak doprovodné vozidlo postavila brněnská firma Brnocar.

V hlavní roli Citroen 2CV Sahara 

Foto: Jiří Soukup

Ovšem to nejdůležitější je samotný soutěžní stroj. Tentokrát se již jedná o speciálně upravenou „kachnu“. Vzhledem k tomu, že celému týmu jde nejen o dojetí, ale hlavně vysoké postavení v cíli, muselo se začít úplně od začátku. A tak postavili úplně nový Citroën 2CV vycházející z modelu Sahara. Tedy se dvěma motory a s pohonem všech kol. Tuto myšlenku jim vnukl belgický specialista na kachny Filip van Gool. Ten byl tak nadšen dakarským úspěchem dámského dua, že i když to běžně nedělá, postavil pro Duckar team rovnou tři motory a čtyři převodovky. Tím ušetřil Tomášovi sice spoustu práce, ale stejně před ním stál obrovský úkol.  Propojit to vše dohromady. Koncepce je taková, že jeden motor je vpředu a pro druhý se musela upravit zadní část. Každý motor má také samostatnou převodovku. Výhodou je, že každý pohonný systém funguje autonomně, takže v případě poruchy jednoho z nich se dojede na druhý. Ovšem to byl pouze začátek.

Jeden pedál, dva motory a dvě převodovky

Foto: Jiří Soukup

Nejsložitější bylo, jak to udělat, aby Bára za volantem mohla ovládat oba agregáty jedním pedálem plynu a taktéž klasickým pedálem spojky. Totéž platí o řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Největší problém byl v tom, že právě pro správné řazení musí být obě převodovky vůči sobě ve stabilizované poloze. Musely se tedy použít tvrdší silentbloky a stabilizátory, a to vše důkladně prověřit a seřídit. Tomáš Neruda měl opravdu hodně zamotanou hlavu. Vzhledem ke zvýšenému výkonu (každý motor má objem 760 cm3 a celkový výkon může dosahovat až 100 koní), bylo nutné upravit podvozek, který dostal závodní nastavitelné Koni tlumiče. Důležitou roli hraje také chlazení zadního motoru. Proto doznala kachna několik karosářských změn, kdy např. přibyly chladicí žábry v horní části zadní partie či speciálně tvarované zadní víko usměrňující proud chladicího vzduchu k ventilátoru. O tom, že se myslelo na každý detail, svědčí nastavení vyprošťovacích pomůcek tzv. waflí, taktéž usměrňujících proud vzduchu do zadní části.

Design od Josefa Rataje

Foto: Jiří Soukup

Když jsme u novinek, pastvou pro oči bude také nový originální design od Josefa Rataje. A jak je to s tím heslem „Chceme vyhrát“?  Inu, jak doplnila Bára „…když ne celkově tak alespoň v kategorii kachen“. Na startu budou totiž stát další kachny dokonce stejné koncepce. Vzhledem k tomu, že se jedná o dámskou posádku, tak s přáním šťastné jízdy přišly i krásné květiny od majitele firmy Kytky od Pepy, Josefa Dušátka. Ten jim navíc slíbil, že když své předsevzetí splní, bude je v cíli čekat obrovská kytice. Mimochodem, kompozici květin pro „kachnu“ vybrali fanoušci ve facebookové anketě: červená růže Freedom, bílá eustoma a okrasný bodlák.

Holky „Dakarky“ se s historickou dvoumotorovou kachnou rozhodly vyhrát Dakar

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.