Kamioňák na dálnici D10 blokoval a ohrožoval desítky aut. Policie samozřejmě nikde

Foto: Jan Smékal

Bezbřehou aroganci a nestoudné ohrožování ostatních řidičů předvedl řidič kamiónu na dálnici D10, když jel v zúženém levém pruhu, ačkoliv mu to značka zakazovala.


Je to bohužel evergreen českých silnic. Řidič kamiónu, vědom si velikosti svého auta, neřeší přednosti, zákazy, příkazy, omezení, nebo celkovou bezpečnost provozu. Ano, existují výjimky. Málokdo tomu bude věřit, ale skutečně existují i řidiči kamiónů, kteří jezdí podle pravidel, neucpávají křižovatku, kterou nemohou projet, ani neblokují pětiminutovým předjížděním levý pruh dálnice. Jenže pak se na dálnici objeví naprostý ignorant, který se u řízení dívá na televizi, případně si stříhá nehty na nohou, a je zle.

Zatímco pětiminutové předjíždění a zablokování levého dálničního pruhu se se skřípěním zubů dá přetrpět, jízda kamiónu s šířkou 2,60 metru v zúženém levém pruhu, kam mohou vozidla s maximální šířkou o celých čtyřicet centimetrů užší, je už skutečný hazard. Tím spíše, když je na konci zúžení nutné poměrně razantně měnit směr jízdy, resp. kvůli práci na silnici přejet z pruhu do pruhu.

Jeden takový „profesionál“ se v úterý objevil na dálnici D10 směrem z Prahy do Mladé Boleslavi. V pruhu pro vozidla o maximální šířce 220 centimetrů za sebou držel desítky ostatních automobilů a poměrně vysokou rychlostí se blížil k místu, kde bylo nutné výrazně měnit směr jízdy a v podstatě přejíždět z pruhu do pruhu. Bylo denní světlo, ostatní řidiči vše bezpečně viděli, a tak k žádné nehodě naštěstí nedošlo.

Že tímto chováním ale poměrně zásadním způsobem ohrozil ostatní účastníky silničního provozu, asi není třeba zdůrazňovat. Policie tradičně chyběla, takže to zmíněnému řidiči prošlo bez ztráty kytičky. V této souvislosti se ptáme, proč policie na dálnici většinou pouze měří rychlost? Proč u podobně nebezpečných míst nehlídkuje, jako je tomu například v sousedním Německu. Ani tam sice řidiči kamiónů nejezdí vzorně, ale co si dovolují na českých dálnicích, to si v Německu dovolí málokdy.

Pravděpodobně se pod tímto článkem opět rozvíří debata na téma „pisálek nemá o čem psát, nikdy kamión neřídil, nebýt kamioňáků, nemá pisálek co kupovat v obchodě, atd…“. Zkusme se ale nad podobné invektivy povznést a pouze se podívat na fotografii v úvodu článku. Zkusme se na ní podívat a říci si, zda je v tomto kontextu skutečně důležité, jestli autor tohoto článku někdy řídil kamión, nebo jestli chodí nakupovat do supermarketu, kam kamioňáci vozí zboží.

Čtěte: Pražáci se vztekají: "Kamióny jezdí jako čuňata a ucpávají Prahu"

Jak se na přestupky řidičů dodávek a kamiónů díváte vy? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.