Projet v Česku jakýkoliv kruhový objezd není žádná věda, přesto jsou někteří řidiči z takové formy křižovatky naprosto zoufalí a tak mnohdy volí zoufalý způsob jejího projetí. Často klidně rovně a přes obrubníky
Kruhový objezd je křižovatka jako každá jiná, i když je pravda, že má svá specifika. V Česku snad ale není kruhový objezd, který by měl běžnému řidiči způsobit jakékoliv trauma. Ani ten pověstný pražský „Kulaťák“ není nic strašného. Mnohem horší to je pro našince na kruhových objezdech třeba v Londýně, kde se po nich jezdí ve spirále a navíc z našeho pohledu v protisměru. Jenže na českých silnicích to často vypadá, že kruhový objezd vidí velká část řidičů poprvé v životě, a vůbec neví, jak ho projet, ani jak dávat znamení o změně směru jízdy.
Podle jedné studie dva ze tří řidičů neví, jak správně projet kruhový objezd. Sice možná vědí, že jedním ze základních pravidel je dát přednost vozidlům na kruhovém objezdu, pokud je před kruhovým objezdem umístěná dopravní značka – Dej přednost v jízdě nebo Stůj, dej přednost v jízdě. Jenže to je tak asi vše. S blikáním si spousta řidičů hlavu nedělá, a když už blinkr použijí, mnohdy špatně.
Základní poučka přitom zní, že se nebliká, když se na kruhový objezd vjíždí, ale až když se z něj sjíždí. Pomůže to řidičům za vámi, ale hlavně těm, kteří na kruhový objezd potřebují najet. Není snad nic více frustrujícího, než když řidič čeká až bude moci vjet na kruhový objezd, ale vozidla, která z něj sjíždí, neblikají. Řidič tak čeká a čeká. Přitom často zbytečně. Jenže kdyby do křižovatky vjel a došlo by k nehodě, byla by to jeho vina. Velkým prohřeškem je také blikání levým blinkrem. Snad aby všichni věděli, že řidič hodlá na kruhovém objezdu udělat několik koleček?
Pozor na kruhové objezdy, které nejsou osazeny značkou Dej přednost v jízdě, nebo Stůj, dej přednost v jízdě. V takovém případě totiž platí přednost zprava a to i v případě, že je taková křižovatka označena značkou kruhový objezd. Ta totiž pouze informuje o směru průjezdu, nikoliv o přednosti. Takových kruhových objezdů ale v Česku naštěstí moc nenajdete.
Častým problémem je také to, že řidiči křižovatku ve tvaru kruhu podcení a vjedou do ní příliš rychle. Potom jim často nezbyde nic jiného než ji projet jako pilot Formule 1 při velké ceně Monaka v zatáčce Rascasse nebo u bazénu. Jenže to do běžného provozu rozhodně nepatří.