Nová Škoda Fabia má již dávno po své prezentaci, nicméně automobilka podrobuje svůj aktuálně nejmenší model dalším jízdním testům. Například chování vozu se střešním boxem nebo zadním nosičem kol.
Při testování vozu s instalovaným příslušenstvím nejde jenom o sledování spotřeby pohonných hmot a chování auta při různých povětrnostních podmínkách. Jde také například o sledování aerodynamiky, hlučnosti pronikající do interiéru, pohodlnosti instalace příslušenství a upevňování obsahu do střešního boxu nebo jízdních kol na nosič. Sleduje se také například vliv upevnění kol na funkci zadní kamery nebo parkovacích senzorů.
Nová Fabia má přijít na trh již za několik týdnů, testování proto nabírá na intenzitě. Cena by měla začínat na částce 329.900,-Kč, což je sice mezigenerační zdražení, zákazník však v této ceně dostane větší porci výbavy. Například full LED světlomety nebo manuální klimatizaci. Bude ovšem zajímavé sledovat, jak se nové Fabii s takovou cenou bude dařit. Cenově se totiž přiblíží většímu modelu Scala, který například s oblíbenou motorizací 1,0 TSI 81kW a s výbavou Ambition přijde na 432.900,-Kč. Výbavou i motorem srovnatelná Fabia bude stát 369.900,-Kč. Rozdíl 63 tisíc korun není sice zanedbatelný, nicméně při investici do vozu, který bude sloužit několik let, bude mnohým zákazníkům jistě stát za úvahu.
Nová Fabia chce zákazníky zaujmout především emocionálním vzhledem a sebevědomými proporcemi. Sportovní vzhled podtrhují ostře řezané přední světlomety a zadní světla s moderní LED technikou, která zdobí krystalické prvky. V interiéru s novým designem upoutají pozornost symetrická přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou, horizontální dekorační lišty a digitální přístrojový panel nabízený na přání. Při uvedení na trh budou k dispozici výbavové stupně Ambition a Style. Později je doplní sportovní verze Monte Carlo.
Čtyři benzinové motory aktuální generace Evo koncernu Volkswagen pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). Aktuálně jsou však v konfigurátoru dostupné pouze litrové tříválce. Motor 1,5 TSI bude k dispozici později. Díky nejlepší aerodynamice ve své třídě dosahuje Fabia součinitele odporu vzduchu Cx 0,28. V kombinaci s 50l nádrží dostupnou na přání tak její dojezd činí více než 900 km v režimu WLTP. Premiéru ve voze ŠKODA má pět nových Simply Clever prvků.
Jak se vám líbí nová Fabia a co říkáte na její cenu? Napište nám do diskuze