Podle informací německého Autobildu by čtvrtá generace Fabie měla mít digitální kokpit i možnost mildhybridního pohonu z Octavie
Nová Škoda Fabia se již v silném maskování prohání po českých silnicích a dálnicích. Informacím německého Autobildu, že model by měl být představen již na jaře roku 2021 a v showroomech se objevit koncem léta, lze tedy s jistou mírou tolerance věřit. Oblíbený model by měl podle německých kolegů i nadále spoléhat na litrový tříválcový benzínový motor, ale nedá se vyloučit, že silnější motorizace mohou dostat i mildhybridní pohon, který známe ze současné Octavie. Finální design nové Fabie zatím není úplně znám, nicméně za jeho finální podobou stojí současný designer Oliver Stefani. Dá se ale očekávat, že nová Fabia bude designově korespondovat s novou Octavii, alespoň co se týká její přední části s dynamičtější optikou. Také zadní část bude pravděpodobně připomínat současnou Octavii. Fabia by měla být postavena na koncernové platformě MQB-A0, přičemž auto by mělo být o několik milimetrů širší než je současná verze. Nedlouho po představení „krátké“ verze by se potom měla objevit i oblíbená varianta kombi.
Modelový rok 2021 současné generace oblíbené Fabie potom přinese několik zajímavých změn. Vizuálně nejzřetelnější změnou nový volant, který již dříve dostala OCTAVIA. Dvouramenný volant, který má ozdobnou lištou v chromovaném provedení, může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka a společně s novými otočnými ovladači v chromovaném provedení umožňuje lepší a snadnější ovládání. Celkem lze ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo asistenčních systémů, které jsou součástí Asistované jízdy 2.0. Tříramenný sportovní multifunkční volant se nabízí na přání (je standardem pro sportovní verze RS, Sportline, Monte Carlo).
Modelový rok 2021 přináší změny i pod kapotu vozů ŠKODA. Pro model FABIA je nyní znovu k dispozici automatická DSG převodovka pro benzinový motor o výkonu 70 kW. Chystá rovněž modernizaci pohonných jednotek jednotlivých modelů. V průběhu letošního roku budou u modelů SCALA, KAMIQ, KAROQ, SUPERB a KODIAQ postupně nahrazovat stávající motory nové agregáty s označením EVO. Některé jsou známé už z nového modelu OCTAVIA. Nový zážehový motor 1,0 TSI je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek a filtrem pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter). Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech. Čtyřválcový motor 1,5 TSI je vybaven technologií aktivního řízení válců ACT (Active Cylinder Technology), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a snižuje tak spotřebu. Oba motory mají plochu válců upravenou metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), která zvyšuje účinnost motoru, a pracují se vstřikovacími tlaky 350 bar. Tím zajišťují nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva. Vrcholným benzinovým motorem je nová generace agregátu 2,0 TSI EVO. Nové naftové motory EVO díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR (Selective Catalytic Reduction) se dvěma katalyzátory vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx).