Při „padesátce“ neuděláte dlouhých 28 metrů s autem v krizi vůbec nic. Při „devadesátce“ až 50 metrů

Foto: Jan Smékal

Telefon v ruce a nedodržení bezpečné vzdálenosti je velmi nebezpečná kombinace. Při rychlosti 30km totiž bez reakce ujedeme až 16 metrů, při 50km/h až 28 metrů a při devadesátce dokonce až 50 metrů.


Říká se, že co neubrzdíš, neukecáš. A když se to povede v ranní dopravní špičce, je jasné, že se dotyčný řidič ihned dostane na první místo v hitparádě oblíbenosti všech, kteří daným místem potřebují projet. Podle policejních statistik je právě kombinace nevěnování se řízení a nedodržení bezpečné vzdálenosti jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. V městských zácpách nebývají následky takové nehody většinou nijak fatální, na druhou stranu velmi často taková nepozornost jednoho řidiče stojí desítky minut čekání stovek a možná tisíců řidičů dalších.

Děje se to denně

O tom se ostatně téměř každý den přesvědčují tisíce řidičů například na Pražském okruhu. Jedna z takových nehod například výrazně omezila provoz všem, kteří cestovali z po Jižní spojce v Praze z Černého Mostu směrem do centra. A opět to pravděpodobně bylo nedodržení vzdálenosti.

Má bluetooth, ale telefon drží v ruce

V této souvislosti zůstává s podivem, kolik řidičů moderních vozů s bluetooth technologií, a tedy možností bezdrátového připojení telefonu, drží při řízení mobil v ruce. Stačí pár sekund, mobil připojit do systému ve voze a pak lze telefonovat bez nutnosti koukat na displej, mačkat virtuální tlačítka, nebo dokonce mít na volantu pouze jednu ruku a druhou psát SMS nebo telefonovat. Policie takové přestupky sice postihuje, nicméně stačí si na chvilku stoupnout v Praze na nějakou rušnou křižovatku a během pár minut jistě nějaké telefonující řidiče spatříte.

Dlouhá reakční doba

Bohužel, málokterý řidič si uvědomuje, že reakční doba se u většiny běžných řidičů pohybuje mezi 1 a 2 sekundami. Například při rychlosti 30km/h to znamená ujetou dráhu až 16 metrů, při rychlosti 50km/ za hodinu potom 28 metrů a při devadesátce to je celých 50 metrů. I proto se velmi často jako jednotka bezpečné vzdálenosti uvádí právě hodnota cca 2 sekund. Je totiž jasné, že málokterý řidič reaguje stejně rychle jako pilot Formule 1 a pod hodnotu 1,5 sekund reakčního času (přes pedál) se většinou nedostane. Kdy si myslí, že jeho reakční čas je kratší, může se otestovat v bezplatných aplikacích, kterých je na webu několik desítek.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.