Na tachometru 130 km/h a odstup od auta před sebou deset metrů. V Německu tvrdě sankcionováno, u nás postihy minimální. Na českých silnicích, po nehodě zablokovaných třeba i na 6 hodin, to taky podle toho vypadá.
Jezdit po českých dálnicích je čím dál tím větší adrenalin. Obzvláště po víkendu, kdy všichni spěchají na první týdenní poradu, protože bez nich by se zastavila firma, česká ekonomika by na tom byla ještě hůře, než nyní a večer by se o tom mluvilo v televizních zprávách. A to se přeci nesmí stát. Takže nohu na plyn, na tachometru 130 km/h (někdy klidně i více) a od auta před sebou si držet maximálně desetimetrový odstup. Jenže není deset metrů jako deset metrů.
Jezdím tady několikrát denně a vidět auta ve vláčku s rozestupy deset metrů není nic neobvyklého. V Německu by za to dostali „flastr“ až 400 euro, tady jsem policii nepotkal snad půl roku
Řidič autobusu na trase Mladá Boleslav - Praha
Zatímco ve třicetikilometrové rychlosti ujede řidič za jednu sekundu, což lze považovat za průměrnou reakční dobu průměrného řidiče, přibližně 8 metrů, ve stotřicetikilometrové rychlostí to je už nekonečných více než 36 metrů. Než tedy začne řidič brzdit, už je na návštěvě v autě před ním. Že to tak skutečně je, se každodenně přesvědčují desítky řidičů po celé české republice.
Včera například na D10 u sjezdu na Radonice. Tentokrát jsme z Mladé Boleslavi vyrazili do Prahy autobusem a cesta nám trvala skoro dvě hodiny. Proč? Protože se pár „chytrých hlav“ dalo dohromady. A to doslova. Navštívili se totiž navzájem ve svých autech. Hromadná nehoda šesti aut tak blokovala dálnici více než 6 hodin. To je sice kapitola sama pro sebe, protože za nás by měla být u takové nehody dálnice do maximálně dvou hodin „čistá“, ale to není předmětem naší úvahy.
Tím je nekonečná hloupost všech řidičů, kteří jeli za prvním autem, a kteří do sebe navzájem nabourali, protože jeli těsně za sebou. Jistě, mohlo se tam stát cokoliv, nebyli jsme přímými svědky nehody, ale z toho, jak byla auta za sebou naskládána, je pravděpodobná příčina jasná. Nedodržení bezpečné vzdálenosti.
V Německu je za takový přestupek pokuta až 400 euro. U nás? Maximálně 2 tisíce korun, ve správním řízení potom 2.500,-Kč. Body za takový přestupek nehrozí. Zajímavé ovšem je, že když se pohybujeme například po německých, nebo třeba rakouských dálnicích, jezdí tam čeští řidiči způsobně. Dodržují maximální rychlost i bezpečnou vzdálenost.
Přečtěte si: Řídit s levou nohou na palubní desce není podle policie přestupek
Čím to může asi být? Napište nám do diskuze.