Prodávali jste někdy auto v autobazaru? Většinou je to záležitost na několik hodin. Naštěstí online obchodní modely se objevují už nejen při prodeji ojetých aut, ale také při jejich výkupu. Auto se tak dá prodat za pár minut.
Kdo někdy prodával auto v autobazaru, dá nám jistě za pravdu, že to je poměrně časově náročná záležitost. Cesta do bazaru, lustrace auta, technická prohlídka, čekání na cenovou nabídku, diskuze o ceně, podpisy smluv, ověřování plných mocí k převodu a čekání na výplatu peněz. Pár hodin to zabere, a když se zákazník s autobazarem nedomluví na ceně, byla to zbytečná cesta a promrhaný čas. Značkoví prodejci ojetých aut ale touhle cestou nejdou.
Úspěšný bude takový obchodní model, který bude řešit potřeby zákazníka v celé své komplexnosti. Tedy nejen to, že auto oceníme a vykoupíme, ale že k tomu nabídneme i vysokou přidanou hodnotu
Zdeněk Fořt; Autosphere
Dvouleté „covidové období“ změnilo nejen chování zákazníků, ale také obchodníků. A to ve všech oborech. Svoje obchodní modely tak změnili prodejci potravin, zájezdů, nábytku, ale také aut. Nejen nových, ale i těch ojetých. Například platforma Autosphere, která sdružuje nabídku prověřených zánovních ojetin značek Peugeot, Citroën, Opel, Subaru a DS Automobiles, nabízí takzvaný „mobilní výkup“. „V praxi to znamená, že přijedeme k zákazníkovi domů, auto prohlédneme, vyřídíme administrativu, vůz odvezeme a vyplatíme peníze,“ říká Zdeněk Fořt z platformy Autosphere a doplňuje: „Orientační cenu za vozidlo zjistí zákazník do čtyř hodin od chvíle, kdy zadá parametry svého vozu do našeho systému.“
Podle Fořta tak celá transakce zabere u klienta maximálně 60 minut času a klient přitom nemusí vůbec opustit svůj domov nebo kancelář. „Myslíme si, že tento způsob výkupu automobilů je trend, který bude u klientů získávat stále větší popularitu“ domnívá se Fořt. Podle něj se totiž různá odvětví překlápí do tzv. „onlinu“ a ojeté vozy nebudou výjimkou. „Zájemci o prodej auta už nebudou chtít objíždět autobazary, dohadovat se o ceně a čekat dlouhé hodiny na vyřízení formalit. Čím dál tím častěji proto budou poptávat moderní, transparentní a především rychlý způsob transakce“, uzavírá Fořt.
Prodávali jste, nebo kupovali, auto online? Napište nám do diskuze.