Mezi nejčastější zemi původu dovezených Octavií patří Německo. Auta jsou však v průměru o tři roky starší než tuzemské vozy a mají najeto o necelých 50 tisíc kilometrů více
Podíl dovezených ojetých vozů Škoda Octavia dosahoval v prvních třech kvartálech roku 2020 36 procent. Mezi nejčastější zemi původu dovezených Octavií patří Německo (41 %). Německo je přitom zemí, ze které se do České republiky dováží nejvíce ojetých osobních aut. Podíl dovezených Octavií z Německa však plně koresponduje s podílem všech dovezených ojetých aut z této země. Významným zdrojem ojetých Octavií je pro Českou republiku také Francie, jejíž podíl tvoří 15 %. Tři procenta dovezených Octavií pocházejí z Rakouska a dvě procenta potom z Itálie. Téměř dvě pětiny jsou dovezené z jiných zemí, nebo nemají při prodeji uvedený původ.
Průměrné stáří ojetých vozů Škoda Octavia
Průměrné stáří všech prodávaných ojetých vozů Škoda Octavia činilo v prvních třech kvartálech letošního roku 8,4 roku. Prodávají se tedy mladší, než je celkový průměr trhu, který ve stejném období dosahoval 9,5 let.
Tuzemské vs. dovezené
Tuzemské Octavie se prodávaly o více než tři roky mladší než ty dovezené (7,3 vs. 10,6 roku). Z podrobnější analýzy stáří dovezených a tuzemských Octavií je patrné, že do pěti let stáří převažují na trhu vozy s českým původem, kterých bylo téměř trojnásobně více. Ve stáří šesti až deseti let byl jejich podíl víceméně vyrovnaný a od jedenácti let pak výrazně převažovaly vozy dovezené (22,3 % z tuzemských ojetých Octavií vs. 50,4 % z dovezených ojetých Octavií). Zajímavý je přitom už samotný fakt, že polovina dovezených Octavií byla starší deseti let. V případě tuzemských vozů byla téměř polovina (47,7 %) do stáří 5 let (od roku výroby 2016).
Diesel vs. benzín
Zároveň se přitom prodávaly dieselové modely mladší než benzínové (8,1 vs. 9,6 roku). Tuzemské Octavie, které jsou na naftu, dosahovaly průměrného stáří jen 7,1 roku, dovezené 9,7 roku. V případě benzínových modelů bylo průměrné stáří u českých aut 7,9 roku, zatímco u zahraničních 13,2 roku. Nižší stáří naftových modelů oproti benzínovým je dáno především tím, že tato auta zpravidla pocházejí z firemních flotil a operativních leasingů, kdy firmy kvůli nižším nákladům na provoz volí častěji právě naftové Octavie.
Průměrný počet najetých kilometrů u tuzemských ojetých Octavií činil 138 400 km. Vzhledem k vyššímu stáří dovážených aut není překvapivé, že průměrný nájezd u Octavií ze zahraničí byl vyšší, konkrétně dosahoval 180 000 km.
Tuzemské Octavie na benzín vykazovaly nájezd jen 111 000 km, zatímco srovnatelné ze zahraničí 157 600 km. Prakticky stejný rozdíl v najetých kilometrech zaznamenaly také Octavie na naftu, kdy nájezd u tuzemských dosahoval 150 300 km, zatímco u dovezených 186 800 km. Rozdíl mezi tuzemskými a dovezenými vozy na benzín činil 39 300 km, u dovezených „jen“ 29 200 km.
Velice zajímavá jsou při srovnání tuzemských a dovezených Octavií čísla hovořící o nájezdu do 100 000 km. Zatímco u tuzemských jde o 36,9 % prodávaných ojetých Octavií, u dovezených se takový vůz hledá v inzerci o poznání hůře – jejich podíl mezi dovezenými vozy byl pouhých 8,1 %. Mezi vozy s nájezdem v rozmezí 100 000 až 200 000 km byly naopak více zastoupené ty dovezené (60,9 vs. 42,5 %), stejně jako mezi Octaviemi s nájezdem nad 200 000 km (31 vs. 20,6 %).