Polovina všech vozů Volvo prodaných do roku 2025 bude plně elektrická, říká Hakan Samuelsson šéf společnosti Volvo, ale pouze v tom případě, že vlády začnou efektivně investovat.
Šéf společnosti Volvo Håkan Samuelsson říká, že jeho společnost bude schopna splnit svůj cíl do roku 2025. Ten je takový že minimálně polovinu prodejů by měly tvořit plně elektrická vozidla. Toto dosažení cíle však bude záviset na vládních investicích do nabíjecí infrastruktury, které pomohou zvýšit poptávku zákazníků. Švédská firma si dále stanovila za cíl prodávat do roku 2025 pouze plug-in hybridní nebo elektrická auta, přičemž prodej se mezi oběma značkami dělí napříč značkami Volvo a Polestar, což je také součástí plánu, jak se do roku 2040 stát v provozu zcela uhlíkově neutrální. Volvo v loňském roce prodalo 115 436 plug-in hybridních a plně elektrických automobilů s označením Recharge, což je nárůst ze 45 933 v roce 2019 a představuje 19,8% jejího celkového prodeje. Asi třetina všech vozidel Volvo prodaných v Evropě byly plug-in hybridy.
Jedna věc je mimo naši kontrolu a tím je nabíjecí infrastruktura, do které musí vlády investovat
Håkan Samuelsson; šéf společnosti Volvo
Na otázku společnosti Autocar, zda je Volvo na cestě ke splnění svého cíle v oblasti elektromobilů, přestože má v prodeji pouze jeden takový vůz, řekl Samuelsson: „V našem plánu produktového cyklu máme automobily, které budou připraveny podílet se až na polovině našeho prodeje elektrických vozů“. Dodal však: "Ale jedna věc je mimo naši kontrolu a tím je nabíjecí infrastruktura, do které musí vlády investovat. Elektromobily potřebují vysokovýkonné nabíječky podél hlavních silničních sítí. To je něco, co se musí stát rychle, aby 50 % našich automobilů bylo elektrických.“ Samuelsson také vyzval vlády, aby odolávaly zvyšování daní z elektřiny, aby nahradily pravděpodobný pokles příjmů z daně z pohonných hmot.
První plně elektrický vůz Volvo, XC40 Recharge P8, se začal prodávat v loňském roce spolu s modelem Polestar 2. Volvo v březnu představí svůj druhý elektrický vůz, založený na stejné platformě CMA.