Jezdí skoro zadarmo, je levná a za rok ji možná prodáte za stejné peníze - Dacia Sandero TCe 90

Foto: Jan Smékal

Dacia Sandero již není nejlevnější auto na českém trhu, ale vítězství jí utíká jen o 10 tisíc korun. Nabídne ale opravdu nízkou spotřebu, bohatou výbavu a kvalitní jízdní komfort.


Dacia byla v minulosti synonymem pro auta s dosti diskutabilní kvalitou. Od nástupu modelu Duster to však již dávno neplatí, a ani modernizované Sandero značce Dacia ostudu rozhodně nedělá. Spíše naopak. Svoji kvalitou, výbavou a cenou může s přimhouřením oka hodit rukavici klidně i modelu Škoda Fabia. Ta ale někdy v květnu vyjede s novou verzí, takže možná Dacii odskočí na větší vzdálenost. To ale uvidíme až za pár týdnů. 

Vzhledem k současné situaci na trhu nových i ojetých aut se domnívám, že Sandero ze své ceny moc neztratí, a jako ojetina se za rok bude prodávat možná za stejné peníze jako se teď prodává nové
Jan Smékal; TestyOjetin.cz

K testu jsme dostali verzi s litrovým benzínovým motorem TCe o výkonu 90 koní a šestistupňovou převodovkou. Není to zrovna moc, ale ani s tímto motorem nemělo Sandero vůbec žádný problém držet ve dvou dospělých na dálnici tachometrových 140 km/h a vzít si přitom jenom lehce nad 6 litrů benzínu. Při tachometrové „devadesátce“ jsme se pak pohodlně dostali pod 5 litrů a týdenní test jsme zakončili s průměrnou spotřebou 5,3l/100km. 

Výbavová verze Essential obsahovala asi vše, co běžný řidič potřebuje a naopak postrádala tolik neoblíbené asistenční systémy jako např. hlídání jízdního pruhu. Potěšilo hlídání mrtvého úhlu, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a také klasická mechanická ruční brzda. Trochu komplikovanější pak bylo párování mobilního telefonu s audiosystémem, nebo nastavování a přepínání zdrojů hudby. Ale lze si na to zvyknout. 

Interiér vozu je zpracován se střídmým vkusem, nicméně ani levnější materiály a tvrdé plasty nenavozují pocit, že jde o interiér jednoho z nejlevnějších vozů na českém trhu. Vadilo nám ale pákové nastavování polohy opěradla. Otočná růžice je mnohem přesnější a pohodlnější. Na druhou stranu, vahou těla musíte někdy nastavovat sedadla i v mnohem dražších vozech. Žádné extra dlouhé trasy jsme se Sanderem neabsolvovali, nicméně zdálo se, že ani po delší cestě nebudou ze sedadel bolet záda. 

Nové Sandero si na nic nehraje. Nezastírá, že jde o levný automobil, ale snaží se svému uživateli nabídnout co nejlepší poměr užitná hodnota/cena. Za nás se to Sanderu daří docela dobře a kdo neřeší stále ještě poněkud kontroverzní image značky, rozhodně neudělá s nákupem Sandera chybu.

Jezdí skoro zadarmo, je levná a za rok ji možná prodáte za stejné peníze - Dacia Sandero TCe 90

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.