Před mnoha lety, tuším, že to bylo někdy v roce 1998, jsem pracoval pro společnost, která v té době, mimo jiných aktivit, provozovala dealerství značky Honda. Tenkrát vstupoval na český trh model CR-V a musím říci, že v té době to bylo opravdu zjevení. Nejen tím, že to bylo jedno z prvních „esúvéček“ na českých silnicích, ale také třeba řešením pátých dveří, které se otevíraly do strany a měly v sobě integrovaný piknikový stolek. Od té doby uplynulo mnoho let a nyní tady máme poslední verzi modelu CR-V a to s hybridním pohonem.
Aby nedošlo k mýlce, model CR-V Hybrid nenabijete ze zásuvky a čistě na elektriku neujedete ani pět kilometrů, ale i tak má kombinace spalovacího a elektrického motoru svoje opodstatnění. Během týdenního testu jsme s autem najeli přibližně 600 kilometrů se spotřebou 5,8l/100km. A to nejzajímavější teprve přijde – pod kapotou totiž není naftový motor, u kterého by taková spotřeba asi nepřekvapila, ale benzínový atmosférický dvoulitrový čtyřválec s nepřímým vstřikováním paliva. A ruku na srdce, které současné SUV umí jezdit pod šest litrů benzínu? Na takto nízké spotřebě má pochopitelně svůj významný podíl právě hybridní pohon, který dokáže zcela vypnout spalovací motor a jet čistě na elektriku (tedy po tu dobu, na kterou mu stačí aktuální stav baterie).
Honda CR-V však nabídne svému majiteli mnohem více, než jenom nízkou spotřebu. Dnešní vozy kategorie SUV již nemají ambice jezdit v terénu a překonávat hluboké brody. Naopak. Jejich majitelé očekávají pohodlné a dynamické svezení v komfortním interiéru s vysokou mírou luxusních výbavových prvků. A tohle vše Honda CR-V nabízí. Interiér sice nezapře japonský styl, vše je ale dobře zpracováno, nikde nic nevrže a vše se ovládá velmi snadno a intuitivně. Snad až na ovládání infotainmentu, resp. navigace. Tam je potřeba se soustředit trochu více než například ve vozech koncernu VW. Lepší volbou tak je zrcadlení navigace z telefonu, která se dá navíc zobrazit na head-up displeji, který je řešen vysouvacím sklíčkem v zorném poli řidiče.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ DALŠÍ TESTY:
Zmínit musíme také ovládání voliče převodovky. Současné automobily snad jakoby soutěžili, kdo přijde s originálnějším ovládáním. V autech tak dnes můžeme najít nejen „klasické“ pákové ovladače, ale také třeba otočné růžice, tenkou páčku u volantu jako u starých amerických vozů nebo volbu tlačítky, jak tomu je právě u testované Hondy. Řešení to je velmi elegantní a při troše cviku se dá i rychlý parkovací manévr v úzké pražské uličce zvládnout poměrně svižně a bez nutnosti koukat, kde že je to správné tlačítko pro jízdu vpřed nebo vzad. Tlačítkové řešení umožnilo designérům Hondy nenarušovat středový panel, který jakoby „visí“ z palubní desky a tvoří takový malý ostrůvek mezi řidičem a spolujezdcem.
Honda CR-V hybrid určitě nebude v České republice lámat prodejní rekordy. Ne že by to nebyl dobrý vůz. Naopak. Nabídne slušnou dávku komfortu, dobré jízdní vlastnosti a skvělou spotřebu. Ale ta cena… Ta bohužel přesahuje magickou hranici jednoho milionu korun, čímž se dostává do přímé konkurence například s VW Tiguan, Škodou Kodiaq nebo třeba BMW X3 (vše samozřejmě bez hybridního pohonu). Kdo ale hodlá utratit za SUV více než milion korun, neměl by Hondu CR-V Hybrid rozhodně vynechat ze seznamu potencionálních obyvatelů své garáže. Honda má čím překvapit a co nabídnout, i když se to třeba na první pohled nemusí zdát.