TEST HONDA CR-V HYBRID – POD ŠEST LITRŮ S PŘEHLEDEM


Před mnoha lety, tuším, že to bylo někdy v roce 1998, jsem pracoval pro společnost, která v té době, mimo jiných aktivit, provozovala dealerství značky Honda. Tenkrát vstupoval na český trh model CR-V a musím říci, že v té době to bylo opravdu zjevení. Nejen tím, že to bylo jedno z prvních „esúvéček“ na českých silnicích, ale také třeba řešením pátých dveří, které se otevíraly do strany a měly v sobě integrovaný piknikový stolek. Od té doby uplynulo mnoho let a nyní tady máme poslední verzi modelu CR-V a to s hybridním pohonem.


Aby nedošlo k mýlce, model CR-V Hybrid nenabijete ze zásuvky a čistě na elektriku neujedete ani pět kilometrů, ale i tak má kombinace spalovacího a elektrického motoru svoje opodstatnění. Během týdenního testu jsme s autem najeli přibližně 600 kilometrů se spotřebou 5,8l/100km. A to nejzajímavější teprve přijde – pod kapotou totiž není naftový motor, u kterého by taková spotřeba asi nepřekvapila, ale benzínový atmosférický dvoulitrový čtyřválec s nepřímým vstřikováním paliva. A ruku na srdce, které současné SUV umí jezdit pod šest litrů benzínu? Na takto nízké spotřebě má pochopitelně svůj významný podíl právě hybridní pohon, který dokáže zcela vypnout spalovací motor a jet čistě na elektriku (tedy po tu dobu, na kterou mu stačí aktuální stav baterie).

Honda CR-V však nabídne svému majiteli mnohem více, než jenom nízkou spotřebu. Dnešní vozy kategorie SUV již nemají ambice jezdit v terénu a překonávat hluboké brody. Naopak. Jejich majitelé očekávají pohodlné a dynamické svezení v komfortním interiéru s vysokou mírou luxusních výbavových prvků. A tohle vše Honda CR-V nabízí. Interiér sice nezapře japonský styl, vše je ale dobře zpracováno, nikde nic nevrže a vše se ovládá velmi snadno a intuitivně. Snad až na ovládání infotainmentu, resp. navigace. Tam je potřeba se soustředit trochu více než například ve vozech koncernu VW. Lepší volbou tak je zrcadlení navigace z telefonu, která se dá navíc zobrazit na head-up displeji, který je řešen vysouvacím sklíčkem v zorném poli řidiče.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ DALŠÍ TESTY:

Tenkrát se nám tenhle Kodiaq zdál drahý. Dnes se tříleté auto prodává dráž, než stálo jako nové
Ojetá Honda CR-V je levná a kvalitní ojetina. Do dnešní doby jako dělaná
Nejdříve nic moc, ale pak jsme ho nechtěli vrátit. Test BMW 220d Gran Tourer
TEST HONDA HR-V SPORT - S TÍMHLE CHYBU ROZHODNĚ NEUDĚLÁTE


Zmínit musíme také ovládání voliče převodovky. Současné automobily snad jakoby soutěžili, kdo přijde s originálnějším ovládáním. V autech tak dnes můžeme najít nejen „klasické“ pákové ovladače, ale také třeba otočné růžice, tenkou páčku u volantu jako u starých amerických vozů nebo volbu tlačítky, jak tomu je právě u testované Hondy. Řešení to je velmi elegantní a při troše cviku se dá i rychlý parkovací manévr v úzké pražské uličce zvládnout poměrně svižně a bez nutnosti koukat, kde že je to správné tlačítko pro jízdu vpřed nebo vzad. Tlačítkové řešení umožnilo designérům Hondy nenarušovat středový panel, který jakoby „visí“ z palubní desky a tvoří takový malý ostrůvek mezi řidičem a spolujezdcem.

Honda CR-V hybrid určitě nebude v České republice lámat prodejní rekordy. Ne že by to nebyl dobrý vůz. Naopak. Nabídne slušnou dávku komfortu, dobré jízdní vlastnosti a skvělou spotřebu. Ale ta cena… Ta bohužel přesahuje magickou hranici jednoho milionu korun, čímž se dostává do přímé konkurence například s VW Tiguan, Škodou Kodiaq nebo třeba BMW X3 (vše samozřejmě bez hybridního pohonu). Kdo ale hodlá utratit za SUV více než milion korun, neměl by Hondu CR-V Hybrid rozhodně vynechat ze seznamu potencionálních obyvatelů své garáže. Honda má čím překvapit a co nabídnout, i když se to třeba na první pohled nemusí zdát.

TEST HONDA CR-V HYBRID – POD ŠEST LITRŮ S PŘEHLEDEM

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.