Víte, jaká byla jedna z nejvíce „lajkovaných“ fotek na našem Instagramu? Byla to fotka zadní části nového modelu Peugeot 508 SW, kterou jsme udělali na letní české prezentaci modelu na zámečku v Dolních Břežanech. K týdennímu testu jsme dostali červenou verzi a musím říci, že hezčí kombi na současném automobilovém trhu snad neznám. Souhlasím s tím, že design je velmi subjektivní záležitost, ale pravdou je, že během týdenního testu jsme byli několikrát požádání některými řidiči nebo chodci o možnost si auto vyfotit nebo prohlédnout. Peugeot 508 SW je prostě dost jiné kombi a je to jenom dobře.
Foto: Martin FilipiSoučasné vrcholné kombi od Peugeotu zaujme na první pohled několika signifikantními znaky. Světelným podpisem na přídi vozu, který je tvořený dlouhými, svislými LED světly, velmi nízkou siluetou a bezrámovými okny. Designéři si dali s novým modelem tak záležet, že byste asi ani nepoznali, že je menší než předchozí generace. V době, kdy se jednotlivé modely generaci od generace spíše zvětšují, to je překvapivý, ale logický krok. Chcete-li vytvořit „šmrcovní“ kombi, což zní skoro jako oxymóron, musíte jít proti mainstreamovému proudu. Peugeot se tímto směrem vydal a nebude-li překážkou cena, ke které se ještě dostaneme, určitě se svým nejnovějším kombi zamotá hlavu nejednomu konkurentovi.
Foto: Martin FilipiInteriér vozu není žádným překvapením, známe ho ze sedanu 508. Najdeme tady proto dnes již tradiční řešení přístrojové desky, které Peugeot nazývá i-Cockpit. Kdo si za volant s i-Cockpitem sedne poprvé, bude možná trochu překvapen, ale drtivá většina řidičů si takové řešení po pár kilometrech zamiluje. Na co si ale asi nezvyknu nikdy je ručička otáčkoměru, která se pohybuje proti směru hodinových ručiček. To je vážně úlet, na který se sice dá po čase zvyknout, ale je to úplně proti logice. Jako kdybyste si pořídili hodinky, jejichž ručičky putují po ciferníku opačným směrem. Dalším lehkým nedostatkem v ergonomii je ovládání médií. Hlasitost upravujete na volantu tlačítky na levé straně, ale přepínání stanic nebo skladem válečkem na pravé straně. V praxi to dost mate a často si místo písničky změníte vizualizaci displeje, protože prostě použijete váleček na levé straně volantu.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST MODELU PEUGEOT 508 1,6 PURE TECH GT LINE
Foto: Martin FilipiZpracování interiéru je však na špičkové úrovni. Vše je pěkně slícované, materiály kvalitní, sedadla mají nejen vyhřívání, ale i masážní funkcí. A věřte nebo ne, brzo se na ní stanete závislí. Trochu rozpačití jsme byli ze systému nočního vidění. Fungoval precizně. Skutečně viděl v noci zajíce v příkopu u vesnické silničky. Jenže… Obraz z infra kamery se promítá na displej nad volantem, který je ale pro permanentní sledování příliš nízko. Ideální by bylo promítat obraz nočního vidění přímo do zorného pole řidiče. Tedy prostřednictvím head-up displeje přímo na čelní sklo. Takhle sledování obrazu z noční kamery trochu odvádí pozornost řidiče od vlastního sledování silnice před sebou.
Foto: Martin FilipiMotor Blue HDI 180 S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin je skvělou volbou. V ekonomickém režimu nabídne příjemně houpavé svezení, kdy spotřeba málokdy přesáhne hodnotu 6,5l na 100km. Režim Sport pak nabídne řidiči svižnější reakce na pohyb plynového pedálu se stále ještě akceptovatelnou spotřebou pod 8l na 100km. Převodovka řadí jemně, ani si nevšimnete, že pracuje. Při zařazení zpátečky se na displeji zobrazí obraz z couvací kamery. Ten má dostačující rozlišení, ale často se mění se zvláštní grafikou, která upozorňuje na překážku nebo objekt velmi blízko vozu. Užitečnější by bylo, kdyby kamera, resp. obraz z ní, zůstal stále na displeji. Řidič by tak měl pohodlnější přehled o dění kolem vozu. Je také potřeba se smířit s faktem, že systém udržování v jízdním pruhu nelze permanentně vypnout a po každém nastartování se znovu zapne. Někomu to vadit nebude, nám se však zásah do řízení zdál až příliš razantní a jezdili jsme raději bez něj.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ DALŠÍ TESTY VOZŮ PEUGEOT:
No a co cena? Peugeot 508 SW GT Line je velmi atraktivní auto, které se výbavou a zpracováním blíží prémiovým vozům. Tomu odpovídá i cena, která v případě testovaného modelu začíná na částce 1.100.000,-Kč. Cena je to sebevědomá a až následující měsíce ukáží, zda ji zákazníci budou akceptovat. Pro mnoho klientů, kteří kupují vůz s cenovkou nad milion korun, totiž pořád může hrát roli fakt, že Peugeot stále ještě mezi prémiovky nepatří. I když model 508 naznačuje, že se tam velmi brzo zařadí.