Nová generace oblíbeného crossoveru již nějaký ten měsíc brázdí české silnice a málokdo tohle auto přehlédne. Obzvláště, je-li ve verzi GT Line a červené metalíze. My jsme v testu měli takových vozů několik, pokaždé ale s jiným motorem. Rozhodnout, který motor je nejlepší, však nebylo úplně snadné. Nejvíce nás překvapil tříválec s automatem, stejně tak jako celkový vzhled auta a zpracování interiéru. Vyloženě špatná motorizace není žádná, automat je ale ke zvážení - přeci jen stojí 50 tisíc navíc. tedy v rámci akční nabídky, standardně je automat dražší o 55 tisíc (u motorizace 1,2 PureTech).
Foto: Jan SmékalNové modely automobilky Peugeot musí potěšit každého milovníka aut. Minimálně z pohledu designu. Začala to nová „pětsetosmička“, potom nový model 208, SUV 3008 a 5008 a no a pochopitelně nesmíme zapomenout na nový crossover 2008. Už jeho minulá generace byla povedená, ale ta současná posunula laťku ještě o pořádný kus výše. Do testu jsme dostali verze GT Line, která je designově opravdu velmi atraktivní, a to dokonce ve třech motorizacích. Mohli jsme tak v relativně krátkém čase porovnat benzínovou i naftovou verzi, manuální i automatickou převodovku. Vybrat tu nejlepší variantu ale nebylo úplně snadné. Vyloženě špatná nebylo totiž žádná a tak o výběru bude spíše rozhodovat způsob užití vozu, než jeho spotřeba nebo pohodlí při řazení.
Foto: Jan SmékalVšechny motorizace mají pochopitelně totožný design, který je podle nás, obzvláště ve variantě GT Line, skutečně povedený. Auto působí velmi hodnotným dojmem, přitom nabídne i určitou dávku vizuální dynamiky. Díky ztvárnění předního osvětlení, které u Peugeotu přirovnávají k zubům tygra šavlozubého, ačkoliv mají ve znaku lva, lze příď nového Peugeotu 2008 považovat za sportovně agresivní. Jakmile tohle specifické osvětlení uvidíte ve zpětném zrcátku, hned budete vědět s kým máte tu čest. Také interiér působí velmi hodnotně a příjemně. Virtuální kokpit, nově s 3D zobrazením, oboustranně zploštělý volant, centrální displej natočený k řidiči a tlačítka připomínající klávesy u klavíru, to vše jsou prvky, které model 2008 posouvají daleko před svojí konkurenci.
A jak si tedy v našem testu jednotlivé vozy vedly? Všechny si vedly dobře, ale každý měl samozřejmě svoje specifika. Naším favoritem se stal červený kousek s černou střechou a efektními černými koly. Dle našeho názoru se tahle barevná varianta bude líbit jak mužskému, tak ženskému publiku. Pak už jeny zbyde vybrat tu správnou motorizaci a převodovku a vyrazit na výlet. S Peugeotem 2008 totiž budete na výlety vyrážet opravdu rádi. A vyrazit můžete klidně i ve čtyřech. Auto nabídne dostatek prostoru nejen posádce, ale i jejím zavazadlům. No a jak se nám líbily jednotlivé motorizace?
2008 GT LINE 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
Foto: Jan SmékalIdeální varianta pro delší cestování. Nabídne velmi kultivovaný chod, příznivou spotřebu i dynamiku. Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovku je tahle motorizace určena spíše klidnějším řidičům, což ale neznamená, že by výkon 130 koní nebyl pro auto dostačují. Jen prostě nenabídne nijak oslnivou dynamiku. A to ani v režimu Sport, který je ve verzi GT Line standardem. Většinu jízd tak pravděpodobně řidič zrealizuje v režimu Norma, případně ECO. V těchto režimech je navíc spolupráce motoru s převodovkou nejpříjemnější. Se spotřebou jsme se vešli pohodlně pod šest litrů na sto kilometrů. Jediné, co tomuto autu/motoru příliš nesedí je posouvání se v dopravní zácpě a dojíždění do křižovatek. Systém Start/Stop totiž fungoval velmi obtěžujícím způsobem a tak více než u jiných modelů jsme jej po usednutí za volant vypínali.
Peugeot 2008 GT Line 1,2 PureTech 130 S&S Man6
Foto: Jan SmékalPodle nás jde o kombinaci, která se k tomuhle autu hodí nejvíce. Nabídne dostatek dynamiky i slušnou spotřebu. Ta se během našeho týdenního testu pohybovala kolem hranice 6,5l na sto kilometrů. Manuální převodovka sice nenabídne komfort automatu, na druhou stranu umožní řidiči zvolit styl jízdy jaký mu aktuálně vyhovuje a svobodu volby jak chce aktuálně s motorem a zařazeným stupněm pracovat. Nezanedbatelný není samozřejmě ani cenový rozdíl mezi automatem a manuálem, který činí 50 tisíc korun. I tenhle motor má samozřejmě systém Start/Stop, který je trochu nepříjemný, ale lze jej vypnout
Peugeot 2008 GT Line 1,2 PureTech 155 S&S EAT8
Foto: Jan SmékalTříválcový benzínový motor s výkonem 155 koní dokáže s Peugeotem 2008 docela hezky cvičit. Posměváčci, kteří z neznalosti tříválcové motory zatracují, mnohdy ve svých čtyřválcových dvoulitrech jenom nevěřícně zírají. Nejenže má tenhle motor dostatek síly na to aby poslal číslovku na digitálním rychloměru za metu 200km/h, ale díky jeho kultivovanému chodu a dobrému utlumené interiéru o něm uvnitř vozu ani moc nevíte. Tahle motorizace uspokojí řidiče, kteří mají rádi svižnější jízdu, ale zároveň neočekávají pověstné francouzské „pohupování“ po silnicích. Auto se nám zdálo relativně tvrdé, ale možná by se situace změnila, kdyby na voze byly místo 18“ pneumatik „sedmnáctky“. Na kroužení po českých okreskách by se asi hodily více. Se spotřebou se při svižné jízdě dostanete klidně i nad devět litrů, při běžném ježdění ušetříte přibližně litr na sto kilometrů