Otestovali jsme elektrický Renault ZOE, ale nenadchl nás


Na test Renault ZOE jsme se docela těšili. Tedy především dámská část naší redakce. Ono je vůbec docela zajímavé, že elektrické vozy, které v redakci zkoušíme, nejvíce přitahují právě holky. Líbí se jim, že auto je tiché, krásně jede a hlavně je čisté (rozuměj „zelené“). ZOE navíc přitahuje svoji fialovou barvou a opravdu neotřelým designem. A jak tedy u ženského publika ZOE obstál (nebo snad „obstálo“) ? A jak se s ním žilo, během týdenního testování? To všechno tentokrát zjišťovala naše zkušená řidička Eva, která elektrická auta prostě miluje.


„Jééé, to je krásný auto, můžu ho testovat já?“, zvolala naše kolegyně Eva, sotva jsme ZOE přivezli do garáže. No, proč ne. Dlouho v ničem neseděla a ZOE stejně asi bude určené spíše jako druhé auto do rodiny, které budou užívat hlavně ženy.  Takže Evo, tady máš startovací kartu, kabely jsou v kufru a můžeš vyrazit. „Tak super, jedu za kamarádkou na kafe na Arkády, tak tam Zoíka rovnou dobiju,“ zvolala radostně Eva a šla se parádit, aby se ji k fialové barvě auta hodila šála a boty. Netrpělivě jsme čekali, s čím se Eva z výletu vrátí, ale ukázalo se, že moc zábavy si ze ZOE neužila. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST BMW i3

„Na Arkádách byla obě dobíjecí místa obsazena vozy, které nedobíjely. Prostě jen jejich řidiči chtěli parkovat blízko vchodu. Taková neomalenost,“ rozčilovala se Eva po návratu domů. Jenže neslušní řidiči nebyli to jediní, co ji rozmrzelo. „Přijela jsem tedy k dobíjecí stanici ČEZ na Pankráci a chtěla dobít. Jenže ouha, ZOE nelze dobíjet rychlonabíječkou. Takže jsem v dešti musela do kufru pro kabely a nabíjet standardně. Čekala jsem asi hodinu a dobila na nějakých 60 %. Celou dobu jsem čekala v autě, protože kolem jsou jenom kancelářské budovy. No paráda…“


Majitelé hybridů a elektromobilů asi přijdou o parkování zdarma. Přesto se vyplatí nad nimi uvažovat.
Test BMW i3 - tahle stylovka pokoří na semaforech i Imprezu
TEST HYUNDAI IONIQ ELECTRIC – AUTO JE FAJN, ALE KDE JSOU DOBÍJECÍ STANICE?


ZOE má sice 41 kWh baterii, což by teoreticky mělo stačit na nějakých 300 kilometrů, v praxi to je ale cca 250. A protože plné dobití trvá s 22kW nabíjecím kabelem téměř 3 hodiny, je potřeba velmi pečlivě plánovat kudy a kam se „Zoíkem“ vyrazit. Doma pak trvá nabití až 16 hodin. „Jako auto pro odvoz dětí do školky nebo na nákup, by se mi ZOE moc líbilo, ale za cenu 900 tisíc to nedává vůbec žádný smysl,“ smutně konstatuje Eva. A je to podle ní škoda. Elektromobily se určitě na českých silnicích nijak masivně  zatím objevovat nebudou. Stát totiž s nějakými finančními pobídkami nijak nespěchá a tak potencionální zákazníci stále zůstávají u spalovacích motorů. „Když si koupím pěkně vybavené Clio, kterým na ten nákup a do školky také pohodlně odjedu, tak ušetřím oproti ZOE téměř 600 tisíc korun. A to se vyplatí,“ směje se Eva.

Renault ZOE je pěkné auto. V námi testované fialové barvě určitě. Interiér by tedy určitě snesl prémiovější zpracování i materiály, třeba po vzoru BMW i3, ale to je věc názoru a vkusu. Co ale autu rozhodně chybí je možnost rychlodobíjení a potom také svižnější motor. „Tohle je asi nejpomalejší elektromobil, ve kterém jsem seděla. Na dálnici je maximálka tachometrových 140 km/h a o zrychlení raději ani nemluvím,“ diví se Eva. A tak se těšíme, jestli Renault přijde s něčím svižnějším. Třeba do nového Clia by se elektrický pohon rozhodně hodil. Nový Peugeot 208 ho má. Zvedne Renault rukavici?

Otestovali jsme elektrický Renault ZOE, ale nenadchl nás

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.