Škoda Kodiaq se základním motorem 1,5 TSI není úplně špatná volba. I tak je ale před nákupem této verze potřeba pořádně zvážit, k jakým účelům bude auto převážně používáno.
Elegantní a moderní design, který zaujme
Foto: Jan Smékal
Nová generace modelu Škoda Kodiaq prošla lehkou designovou evolucí, která se zaměřila na čisté linie a modernější vzhled. Přesto zůstává na první pohled rozpoznatelným SUV z dílny mladoboleslavské automobilky. Výrazná maska chladiče a ostřejší linie světlometů dodávají vozu sebevědomý výraz. Velikostí se řadí mezi rodinná SUV a díky svým proporcím působí robustně, avšak ne těžkopádně. Zákazníky potěší i široké možnosti exteriérové individualizace, ať už jde o netradiční barvy karoserie, nebo atraktivní designy kol.
Všestranný interiér s důrazem na prostor a pohodlí
Foto: Jan Smékal
Uvnitř Kodiaqu 1,5 TSI najdete prostornou kabinu, která nabízí komfortní sezení až pro sedm cestujících (v závislosti na konfiguraci). Zavazadlový prostor poskytuje v pětimístné variantě až 835 litrů, což ocení zejména rodiny na delších výletech. Materiály a zpracování působí kvalitně, i když se občas objeví tvrdší plasty. Velkou výhodou je nový infotainment systém s 12,9palcovou obrazovkou, který je intuitivní a rychle reaguje na dotyk. Díky propojení s chytrými zařízeními je každodenní používání vozu ještě jednodušší. Určitým nezvykem je také řazení voličem páčkou na pravé straně volantu, kde dříve bylo ovládání stěračů. To je teď na levé straně a chce to trochu cviku.
Trochu problém nám také dělala virtuální asistentka Laura. Hlasové příkazy se musí zadávat naprosto přesně, což někdy vede k frustraci. Navíc, zadat hlasem do navigace například ulice Třeboradická, je opravdu jenom pro velké fandy netradiční srandy.
Motor 1,5 TSI: Stačí základní motorizace?
Pod kapotou testovaného modelu bije srdce v podobě čtyřválcového motoru 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). Motor je spárován s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, která přispívá k plynulé jízdě. Dynamika vozu je na běžné cesty dostatečná, ať už jedete po dálnici, nebo projíždíte městským provozem. Motor nabízí průměrnou spotřebu kolem 7 litrů na 100 km, což je vzhledem k velikosti auta solidní hodnota. Pro nenáročné řidiče a rodiny, které plánují spíše klidnější jízdu, je tato motorizace plně dostačující. Pokud však hledáte něco více sportovního nebo často jezdíte plně naložení, doporučujeme zvážit výkonnější varianty. Zajímavé je, že subjektivně se nám tahle pohonná jednotka zdála živější, než ta samá v modelu Superb, který jsme testovali v podstatě současně.
Komfortní jízdní vlastnosti
Škoda Kodiaq 1,5 TSI si zakládá na pohodlí. Podvozek je naladěn spíše na komfortní jízdu, což oceníte na delších cestách. Vůz dobře tlumí nerovnosti a při běžném používání je i překvapivě tichý. Přesto se při ostřejším zatáčení může projevit lehký náklon karoserie, což je však u SUV této velikosti zcela běžné. Výhodou je adaptivní tempomat a další moderní asistenti, kteří usnadňují řízení a zvyšují bezpečnost.
Pro koho je Škoda Kodiaq 1,5 TSI ideální volbou?
Nový Kodiaq s motorem 1,5 TSI je ideální volbou pro rodiny, které hledají praktické a prostorné SUV za rozumné peníze. Ocení ho také ti, kdo jezdí převážně ve městě a na běžných silnicích. Pokud nepotřebujete čtyřkolku nebo vyšší výkon, základní motorizace je skvělým kompromisem mezi cenou a užitnou hodnotou. S možností odpočtu DPH a širokou nabídkou výbavy je tento model lákavou volbou na českém trhu.
Celkově Škoda Kodiaq 1,5 TSI potvrzuje, že i základní model může nabídnout dostatek komfortu, prostoru a moderních technologií pro každodenní život.