Hit českých autobazarů, ojetá Dacia Logan, je takové rumunské Clio. Ale mnohem levnější

Foto: Favcars

Rumunský Renault Clio, aneb Dacia Logan, nabídne na trhu ojetin nízkou cenu, ohromný prostor pro posádku i zavazadla a poměrně slušnou kvalitu. Pod označení MCV se prodává i jako kombi až pro sedm cestujících


Model Dacia Logan, uvedený na trh v roce 2004, využívá řadu dílů shodných s Renaultem Clio. Na rozdíl od něj je ale na trhu ojetin k mání za nižší cenu a navíc nabízí v rámci třídy až neuvěřitelný prostor jak pro posádku, tak pro zavazadla. To jsou argumenty, které řadu řidičů okouzlí. Pro méně náročného motoristu, jež hledá praktický automobil pro přepravu z místa A do místa B může být Dacia Logan opravdu zajímavou volbou. Navíc komu je sedan málo, může se poohlédnout po praktickém kombi až pro sedm cestujících pod označením Logan MCV. Do prodeje se dostalo v roce 2006. 

Pohonné jednotky v praxi

Zpočátku se montovaly osmiventilové motory Renault 1.4/55 kW a 1.6/64 kW. Později se pod kapotu nastěhovaly i modernější agregáty francouzské automobilky. V roce 2006 se tak objevil pod kapotou dacie turbodiesel 1.5 dCi/50 kW. Slovo dostala také silnější šestnáctiventilová šestnáctistovka o výkonu 62 kW. V nabídce pro český trh ale vydržela jen rok, pak byla stažena. Místo toho dostal slovo silnější turbodiesel 1.5 dCi/62 kW. Později došlo k další změně a do Loganu se nastěhovala šestnáctiventilová dvanáctistovka disponující výkonem 55 kW. I nejslabší pohonné jednotky můžeme hodnotit jako dostačující, nějaké velké výkony ale nečekejte. Před koupí vozu se zaměřte na kontrolu těsnosti motoru a převodovky. Někdy totiž dochází k únikům oleje. Turbodiesely jsou náchylné na problémy s drahými vstřikovači, což výhodu jejich velice úsporného provozu smaže. 

Testujeme ojetý Renault Koleos 2,0 dCi – levná ojetina, která vás v terénu hodně překvapí
Takové Clio v ČR nenajdete. Od roku 2013 najelo pouze 15 tisíc kilometrů, na prodej ale není

Na silnici

Dacia Logan je levný automobil a tak je k němu třeba přistupovat. Nepřekvapí tedy laciné plasty v interiéru ani jejich chabá povrchová úprava. V tomto směru by vůz prohrál i ve srovnání s konstrukčně mnohem starší Škodou Felicií. Avšak tu strčí do kapsy stejně jako řadu dalších konkurentů, pokud budeme posuzovat vnitřní prostor. Těsno totiž není ani na zadních sedadlech. Zmínit musíme i velkou schránku před spolujezdcem a celkem pohodlná sedadla – s přihlédnutím k ceně vozu. Žádnou boční oporu těla v zatáčkách ale nečekejte. Sedan upoutá pozornost zavazadelníkem o objemu 510 litrů, avšak nesklopitelná opěradla zadních sedadel znemožňují jeho rozšíření. Model MCV přepraví dokonce náklad o objemu 700 litrů v základním uspořádání (pět míst) a po sklopení sedadel ve druhé řadě se zavazadelník rozšíří na neuvěřitelných 2350 litrů. 

Časté problémy

Jasně největším nepřítelem vozu je koroze. Antikorozní ochrana byla v průběhu výroby vylepšena, ale ani tak není ideální. Navíc u aut z prvních let výroby je doslova tragická. Nejčastěji napadá podběhy zadních kol, někteří majitelé hlásí dokonce díry, jimiž je vidět ze zavazadelníku na kola. U některých vozů pokročilou korozi ukrývá koberec, jimž je zavazadelník oblepen. Vyskytuje se také povrchová koroze podvozkových dílů. Známé jsou též problémy s opotřebenou spojkou. Ta totiž vykazuje kratší životnost. Nejeden majitel Loganu pak sáhne po nejlevnější druhovýrobě, která však řeší problém přibližně jen na rok či dva a pak je třeba spojku opět vyměnit. Přitom o trochu dražší, ale citelně kvalitnější spojková sada by v součtu znamenala značnou finanční úsporu.

Některá vozidla trápí poruchy stěračů a výjimkou nejsou ani vůle na přední nápravě. První vozy bývají poznamenány vadami laku a nepotěší ani problémy s centrálním zamykáním nebo elektrickým ovládáním oken.

LÍBILO:

  • velmi nízké ceny ojetin
  • prostor pro posádku i zavazadla
  • až sedmimístné kombi MCV
  • jednoduchá technika, jíž opraví kdejaký kovář
  • velice úsporné turbodiesely 

NELÍBILO:

  • nedostatečná antikorozní ochrana
  • slabé odhlučnění interiéru
  • rychlý pokles hodnoty auta
  • podprůměrné dílenské zpracování
  • nesklopitelná zadní sedadla u sedanu

Hit českých autobazarů, ojetá Dacia Logan, je takové rumunské Clio. Ale mnohem levnější

Favcars

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.