Testujeme ojetý Fiat Scudo II – překvapivě dobré auto pro velkou rodinu nebo taxikáře

Foto: David Žídek

Trochu opomíjený segment osobních dodávek vyprodukoval velmi zajímavé auto, které aktuálně pořídíte docela levně a uděláte s ním hodně parády. Fiat Scudo je pro velké rodiny nebo menší dopravce ideálním autem. Navíc, s dodávkou o kapacitě 8+1 můžete jezdit i s obyčejným řidičákem skupiny B. Fiat Scudo druhé generace je pak docela dobrá volba, která se dá navíc pořídit za slušné peníze. Aktuálně totiž ceny druhé generace začínají na cca 130 tisících. Při výběru ale rozhodně preferujte auto s doloženou servisní historií a pokud to půjde, vyhněte se dovozů. Především v jižních zemích dostávaly tyhle vozy docela zabrat.


Foto: David ŽídekDruhá generace dodávky Fiat Scudo pochází opět ze spolupráce s koncernem PSA. Na trhu najdete prakticky totožné modely Peugeot Expert a Citroën Jumpy. K dispozici bylo několik typů a variant, časté jsou klasické dodávky se zakrytovanými bočními okny a jen dvojicí nebo trojicí sedaček vpředu. My jsme si ale na test ojetého auta půjčili model Fiat Scudo Panorama v osobním provedení s uspořádáním sedadel 3+3+3. Pod kapotou byl motor 2.0 JTD Multijet o výkonu 88 kW (120 koní), auto bylo z roku 2008 a prozatím ujelo 161 300 km. Prodejce za něj v době testu chtěl 239 000 korun, což se zdá jako více než velmi férová nabídka za dobře vybavenou dodávku s transparentní historií. Zatímco většina podobných aut má velmi chudou výbavu, osobní verze Fiatu Scudo Panorama se pyšní třeba automatickou klimatizací s výdechy i pro zadní řady sedadel. To cestující ve velkém horku určitě ocení.

Foto: David ŽídekNejčastěji je pod kapotou právě naftový dvoulitr, který známe ze soudobých produktů koncernu PSA Peugeot-Citroën. Motor DW10 je při dodržování základních servisních pouček velmi spolehlivý a slibuje velký nájezd bez potřeby nějakých závratných investic. Jediným rizikem může být filtr pevných částic, který mívá problémy s regenerací, zejména pokud se jezdí s vozem často krátké trasy. Filtr potřebuje ustálenou jízdu klidným tempem, aby se stačil regenerovat. Naštěstí se ale dá filtr oficiální cestou repasovat za výrazně nižší ceny než u některých konkurentů. Běžně stojí repase filtru pevných částic do deseti tisíc korun a to není tak likvidační výdaj jako jinde, kde si za nový filtr řeknou třeba padesát nebo klidně i více než sto tisíc korun.


Testujeme ojetý Ford S-Max 2.0 TDCI – spolehlivé MPV s drahými náhradními díly
Chrysler PT Cruiser – Tenhle pokus o retro patří v autobazarech k těm nejšílenějším autům
Ojetý Lexus je volba pro ty, co nechtějí BMW
Ojetý citroen C4 Picasso – Avantgarda za dobrou cenu


Foto: David ŽídekTankujte také kvalitní naftu, protože choulostivým vstřikovačům to dělá dobře. Olej měňte nejpozději po 20 000 km, pokud jezdíte dlouhé trasy a klidným tempem. Pokud stojíte motoru na krku a jezdíte v plném obsazení, je lepší zkrátit interval výměny na 12 až 15 000 km. Více jetým motorům rozhodně včasnou výměnou oleje neuškodíte a investice do pár litrů oleje rozhodně není likvidační. Pozor na správnou specifikaci kvůli filtru pevných částic. Na dynamiku základní verze o výkonu 88 kW je potřeba si zvyknout, ale stačí to. To se bude Scudo trápit spíše se základní naftovou šestnácistovkou. Té bychom se raději vyhnuli, neboť neslibuje zcela bezproblémový provoz a hrozí u ní fatální selhání mazání. Trpí také na nadměrné zakarbonování a opravy jsou pak mnohdy nerentabilní. Spotřeba šestnáctistovky se od slabšího dvoulitru prakticky neliší.

Silnější verze naftového dvoulitru o výkonu 100 nebo dokonce 120 kW pak samozřejmě uděluje i naloženému Scudu lepší dynamiku, především pak na dálnici. Ale mnohdy si za ně jen zbytečně připlatíte a v reálu pak jejich přínos moc velký není. Benzinový atmosférický dvoulitr je pak na našem trhu vzácnost a stejně bychom se mu raději vyhnuli. Bude mít za sebou pravděpodobně těžký život a ani s přestavbou na LPG si nerozumí zcela bez problémů. Unavené benzinové dvoulitry se projevují nepravidelným chodem a vysokou spotřebou oleje. Diesel se navíc lépe znovu prodá, benzinový motor bude déle čekat na nového kupce. Jinak pokud jde o spolehlivost, krom občasného vrzání a stávkování audio systému toho není moc, co by se mělo na Scudu pokazit. Spíše jen všechno vyzkoušejte a pokud funguje centrální zamykání, rádio, klimatizace a základní elektronika, asi se nemáte čeho bát.

Celkové hodnocení

Foto: David ŽídekFiat Scudo je určitě dobrá volba pro někoho, kdo potřebuje často jezdit v plném obsazení, případně si přivydělává jako taxikář nebo dopravce. Scudo si na sebe dokáže vydělat především nenáročným servisem a docela slušnou spolehlivostí. Sice nejezdí tak komfortně a kultivovaně jako třeba větší Volkswagen Multivan, případně nemá tak pěkný a kvalitní interiér, ale zase stojí výrazně méně a vlastně se nedá říci, že byste za své peníze dostali výrazně méně auta. Svou funkci Scudo plní na jedničku a pokud se úplně nevykašlete na servis, bude ji další roky plnit dál. Smiřte se jen s tradičními italskými detaily a především kolísavou kvalitou detailů. A ani mechanická převodovka není moc přesná a nesmí se na ní pospíchat. Jinak je ale Scudo II slušné auto a ve své kategorii patří k tomu lepšímu.

 

 

Testujeme ojetý Fiat Scudo II – překvapivě dobré auto pro velkou rodinu nebo taxikáře

David Žídek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.