Předsudky stranou. Ojetá KIA cee´d je i ve starších exemplářích skutečně dobrá volba

Foto: Favcars

Ty tam jsou doby, kdy byl korejský automobil synonymem neustálých problémů. Dnešní KIA nebo Hyundai se kvalitou dotahují na evropskou konkurenci a v českých autobazarech se ojetá KIA stává velmi žádaným zbožím.


Pětidveřový hatchback cee’d byl představen na pařížském autosalonu již v roce 2006. O rok později pak výrobce rozšířil nabídku karosářských variant o praktické provedení kombi pod názvem Sporty Wagon (běžně se uvádí jen zkratka SW) a koncem roku i o velice pohledný, sportovně působící třídveřový hatchback „pro_cee’d“. Až do roku 2009 byly v nabídce tři zážehové a dva vznětové motory. Přitom už základní čtrnáctistovka nabízela výborný výkon 80 kW. To se však změnilo při modernizaci a faceliftu, kdy se pod kapotou cee’du objevil agregát 1.4 CVVT/66 kW, který už není tak čilý jako jeho silnější předchůdce. Do výroby se dostal také nový turbodiesel 1.6 CRDi/66 kW, tedy nejslabší ze vznětových motorů.

Další změna nastala o rok později, kdy z nabídky zmizely dvoulitrové agregáty a naopak přibyla další vznětová šestnáctistovka, tentokrát o výkonu 94 kW. Důvodem těchto obměn bylo zavedení přísné emisní normy Euro 5. Na trhu s novými vozy se Kia cee’d celkem úspěšně prosadila díky dlouhé záruce, pohlednému designu a příznivé ceně. Také mezi ojetinami láká na zajímavé ceny. Její největší handicap ale představují méně odolné siletbloky a následkem toho vznikající vůle na nápravách či řazení. Často tak vůz s 50 000 ujetými kilometry vyvolává dojem auta s mnohem větším kilometrovým proběhem, což mnoho zájemců odradí. 

Pohonné jednotky v praxi

Jako velice zajímavou můžeme hodnotit čtrnáctistovku nabízenou do modernizace. Stejně jako další zážehové motory disponuje proměnným časováním ventilů CVVT a navíc i nemalým výkonem 80 kW. Díky tomu si s vozem bez potíží poradí, což se už nedá říci o později uvedené čtrnáctistovce (66kW). Na druhé straně nabídky zážehových agregátů stojí dvoulitr. Je silný i kultivovaný, ale s vyšší spotřebou benzínu nepředstavuje v dnešní době nějakou výhru. Turbodiesely jsou přirozeně nejúspornější. Zejména u automobilů s větším kilometrovým proběhem ale pozor na stav turba a vstřikovačů common railu. Jeden vstřik přijde v druhovýrobě zhruba na 10 000 korun, což jak jistě uznáte, není zrovna laciné. Naštěstí běžně se vstřikovači potíže nebývají. 

Na silnici

Cee’d potěší dobrou nabídkou vnitřního prostoru, v případě kombi stojí za zmínku i velký zavazadelník o objemu 535 litrů. To hatchback převeze náklad o objemu 350 litrů. Posádka ocení také pohodlná sedadla a zejména řidič pak přehlednou a pohlednou palubní desku. Jízdní vlastnosti automobilu jsou ale jen průměrné. Podvozek pěkně tlumí nerovnosti, v zatáčkách si nevede zle, ale ani nijak nevyniká. Jednoznačné minus představuje nekomunikativní řízení. Mnoho ojetin má také vůle v řazení, což dokáže jízdu značně znepříjemnit. Vozidla s více jak 50 000 ujetými kilometry mají někdy i vůle na nápravách, a ty samozřejmě nepříznivě ovlivňují jízdní vlastnosti. Občas se lze setkat i s automobilem, kterému povrzává interiér. Přitom nemusí mít najeto příliš mnoho kilometrů. 

Časté problémy

Největším problémem cee’du jsou tedy různé vůle plynoucí z opotřebení. Objevují se například v táhlech stabilizátoru nebo čepech přední nápravy, ale i v silentblocích obou náprav. Také spojka má kratší životnost. Některé automobily mají problémy s dobíjením či akumulátorem, běžné je skutečně abnormálně vysoké opotřebení stěračů. Někdy odejde i jejich motorek či pohon ostřikovačů. Pozor si dejte také na stav elektrické výbavy, která nemusí být vždy stoprocentně funkční. Totéž platí i pro klimatizaci. Výhodu vidíme v dobré antikorozní ochraně karoserie, výfuk ale korozi podléhá. Můžete se setkat s vozidly, do nichž zatéká skrz opotřebené těsnění dveří – opět nemusejí mít nijak moc najeto. Elektronika některých aut žije vlastním životem, což je problém, který způsobí vrásky na čele i ostříleným opravářům. Z vlastní zkušenosti můžeme zmínit třeba výpadek stabilizačního systému. Po restartování automobilu vše pracovalo, jak má. Svolávací akcí výrobce řešil poruchy autorádií Siemens. 

LÍBILO:

  • příznivé ceny ojetin
  • prostor pro posádku
  • velký zavazadelník kombi
  • povedený motor 1.4 CVVT/80 kW
  • zdařilý design 

NELÍBILO:

  • rychlejší pokles hodnoty
  • slabá zpětná vazba řízení
  • slabší světlomety
  • nižší odolnost vůči opotřebení
  • u některých vozů pazvuky v interiéru

Zdroj: Jan Smékal; CarTrax, TUV Report

Předsudky stranou. Ojetá KIA cee´d je i ve starších exemplářích skutečně dobrá volba

Favcars

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.