Design a image tohoto luxusního SUV je nepopiratelný. Bohužel se ale nedá přehlédnout ani fakt, že tento model nepatří zrovna k nejspolehlivějším ojetinám. Navíc nevyniká ani svými jízdními vlastnostmi. Pozor také na individuální dovozy. Přetočený tachometr není u tohoto vozu žádnou výjimkou a servis není z nejlevnějších. Vlastně to vypadá, že tohle není zrovna ta nejvhodnější ojetina do rodinné garáže. I tak ale můžete narazit na výjimečně zachovalý kus, který vám bude ještě dlouho sloužit. Dá to ale hodně hledání a rozhodně si k nákupu přizvěte i někoho, kdo značce Mercedes rozumí.
První generaci třídy Mercerdes ML si oblíbili především motoristé z východu, i když mezi českými řidiči má také své zastánce. Do prodeje vůz vyvíjený pro americký trh vstoupil v roce 1997. Dokázal zaujmout i evropské motoristy a tak se s ním můžete potkat také v českých bazarech. Zájemci o vznětovou motorizaci musejí koukat na automobily vyrobené od roku 1999, do té doby se totiž diesel nenabízel. Avšak k dispozici bylo vrcholné provedení 55 AMG s agregátem 5.4 V8/255 kW. To si na nějakou úsporu paliva nehraje, zato zaujme mimořádně výkonným motorem. Kdo touží po faceliftovaném modelu, musí se zaměřit a vozidla z roku 2001 a mladší. Výroba automobilu byla ukončena v roce 2005, kdy jej nahradila druhá generace. Nutno poznamenat, že mnohem zdařilejší.
Pohonné jednotky v praxi
Motorů se nabízela celá řada. Zážehové spojuje vysoká spotřeba paliva, proto po těchto verzích mnoho řidičů nekouká. Základní čtyřválcový motor 2.3 16V/110 kW má s autem hodně práce, přitom není ani nijak úsporný. Zájemci o benzinovou pohonnou jednotku by se tak měli zaměřit na vozy s výrazně živějším agregátem 3.2 V6/160 kW, který se někdy nabízí přestavěný na LPG. Největšímu zájmu se ale těší pětiválcový turbodiesel 2.7 CDI o výkonu 120 kW. Není tak kultivovaný jako šestiválcové turbodiesely od konkurenčního BMW, ale s těžkým vozem si dokáže obstojně poradit. Náročnější motoristé mohou zvolit osmiválcový turbodiesel 4.0 V8 disponující výkonem 184 kW. Ten s vozem už pěkně cvičí.
Ať už se rozhodnete pro zážehovou nebo vznětovou jednotku, z hlediska spolehlivosti snad nelze šlápnout vyloženě vedle. U dieselů se ale můžete setkat s vadnými žhavicími svíčkami, špatnou váhou vzduchu nebo vstřikovači. Takže pokud má motor nepravidelný volnoběh, hledejte jinde.
Na silnici
Interiér posádku rozmazluje přemírou prostoru ve všech směrech. Automobil lze sehnat i v sedmimístném provedení, což potěší motoristy z početnějších rodin. V pětimístném uspořádání Mercedes ML přepraví 635 litrů nákladu a to rozhodně není málo. Měkce naladěný podvozek dobře tlumí nerovnosti, ale odvádí mizernou práci v zatáčkách. Po stránce jízdních vlastností jde i mezi vozy kategorie SUV o citelně podprůměrný automobil. Stálý pohon všech kol umožňuje vyjížďku mimo zpevněné komunikace, ale dál než na polní cestu se jezdit nedoporučuje. To řadě řidičů nevadí a tak má nejedno „em-elko“ poškozený podvozek od jízdy v terénu. Proto před koupí velice dobře prověřte stav zavěšení kol, výfuku, systému pohonu všech kol i další prvky, jež by mohly přijít k újmě.
Časté problémy
Z hlediska spolehlivosti není Mercedes ML žádnou hvězdou. Statistiky TÜV jej řadí mezi nejporuchovější automobily a stejně tak o něm hovoří řada majitelů. Vyskytují se závady elektroniky, vůle na předním příčném stabilizátoru i čepech zavěšení kol nebo třeba vadná ložiska kol, jež prozrazuje hlasité hučení. Před koupí se také doporučuje navštívit myčku, protože tak lze odhalit zatékání do interiéru skrz vadná těsnění dveří, což je opravdu častý problém. U mnoha vozidel vrže interiér. Pro Mercedes tradičně spolehlivě pracuje automatická převodovka, což je jistě dobrá zpráva.
LÍBILO:
- velice prostorný interiér
- velký zavazadelník
- komfortní odpružení
- image značky
NELÍBILO:
- podprůměrná kvalita dílenského zpracování
- vysoká poruchovost
- mizerné jízdní vlastnosti
- vysoká spotřeba benzinových motorů
- vyšší ceny značkového servisu a některých dílů