Hledáte ojetinu, která ujede klidně 800 tisíc kilometrů bez servisu?

Foto: Netcarshow

Tenhle oblíbený hatchback konkuruje například Golfu, Octavii nebo Renaultu Mégane. Na rozdíl od nich není ale nic výjimečného, když ujede bez servisních oprav i více než 800 tisíc kilometrů


Ačkoli japonská značka Toyota narušila na evropském trhu rodovou linii Corolla modelem Auris, tak celosvětově je to od roku 1966 snad nejdéle sloužící model stejného jména v neustálém prodeji. Aktuálně lze koupit už dvanáctou generaci, která se v Evropě zase vrátila ke jménu Corolla. 

Často dostáváme emaily s dotazem, jaké ojeté auto bychom doporučili. Když odpovíme, že Corollu s hybridním pohonem, mysím, že rozhodně nedáváme špatnou radu
Martin Foltýn; Cartrax

Model Corolla patří do segmentu C, přesto může někoho překvapit její menší vnitřní prostor. Alespoň, že verze kombi stále nabídne solidní zavazadelník, a díky prodlouženému rozvoru také více místa vzadu. Hatchback je ale docela malé auto, a pro rodinu, byť i jen s jedním dítětem a kočárkem, už to bude na hraně použitelnosti. Marný ale není sedan, který se u nás docela slušně prodává. Ten má také o 6 cm prodloužený rozvor, podobně jako kombi. 

V aktuálních statistikách spolehlivosti TÜV Report nová Corolla ještě nefiguruje, ale rozhodně ji nelze považovat za nespolehlivé auto. Naopak, patří mezi ty nejlepší možnosti na trhu ojetin. Poslední Corolla je v prodeji od roku 2018, takže to není na trhu ojetin ještě nijak levné auto. Nejlevnější kusy začínají jen lehce pod 400 000 Kč, žádané hybridy stojí pořád přes půl milionu. Ale nelze se divit, nová auta stojí nějakých 650 tisíc a víc. 

Absolutní jistotou je u Corolly osvědčený hybridní pohon, který Toyota do svých aut montuje už déle než dvacet let. Princip funkce je stále stejný. Je tu velmi spolehlivý a konstrukčně jednoduchý atmosférický motor a elektromotor, jejichž výkon se slučuje v bezporuchové planetové převodovce. Na přední kola pak vždycky proudí nějaká kombinace benzinové a elektrické energie podle toho, jak to řídící jednotka auta vyhodnotí. 

Ačkoli se to celé může zdát velmi složité, tak v praxi je tenhle hybridní pohon spolehlivý téměř nekonečně a lze ho mezi ojetinami označit za nejlepší možnost, pokud řešíte spotřebu a emise a nechcete s autem neustále běhat po servisech. Není tu choulostivá spojka nebo dvouhmotový setrvačník, a pokud v planetové převodovce každých 90 000 km necháte vyměnit olej, bude fungovat navždy. Internet je plný zkušeností Američanů s Toyotami Prius, kteří po nájezdech 500 000 mil (805 000 km) nehlásí žádné vážné závady, jen investice do běžné údržby. 

Spolehlivost podporuje i poměrně přísný servisní plán Toyoty, která chce auta vidět v servisu každý rok nebo po 15 000 km. Jestli se někdy něco rozbije, tak maximálně poklesne kapacita trakčního akumulátoru. Ale většinou ho poškodí jen trvalé odstavení ve vybitém stavu nebo vnější zásah. U této generace Corolly je baterie větší a stojí zhruba 80 000 Kč, starší verze modelu, prodávaná jako Auris, měla baterii za zhruba poloviční cenu. Auto ale umí teoreticky fungovat i bez ní a pokud její kapacita poklesne, jen se zvýší spotřeba paliva. Auto zkrátka pojede pořád na benzín a ta elektrická asistence nebude fungovat tak dobře. Ale pojede to, a to je důležité. Vzácně ještě může někdy selhat invertor. 

V této generaci Corolly už Toyota vedle starší verze hybridní osmnáctistovky nabídla i silnější verzi s benzinovým dvoulitrem. To je dynamicky opravdu velmi atraktivní verze, která má výkon 135 kW a s autem hýbe opravdu parádně. Nebýt omezení na 180 km/h, tak by tenhle hybrid letěl na německé dálnici trvale dvoustovkou, kopec nekopec. Pružností se vyrovná silným přeplňovaným dvoulitrům a v reálném provozu je mnohem rychlejší, než co by napovídaly jeho tabulkové údaje. Silnější hybrid určitě uspokojí i sportovně založené řidiče. Dokonce tu nechybí ani možnost napovědět převodovce pádly pod volantem, jak se má chovat.

Na evropském trhu se ještě vedle hybridu prodává čtyřválcový motor 1.2 Turbo, který je s výkonem 85 kW docela pružný a živý. A navíc se mu vyhýbají obvyklé problémy konkurenčních jednotek podobné koncepce. Netrpí tolik na zanášení sání a ventilů karbonem a celkově je velmi spolehlivý. Bohužel se nenabízel s nějakou formou samočinného řazení, teprve až nově po modernizaci modelu dorazil variátorový automat. 

Corolla se ještě chvíli prodávala s atmosférickým motorem 1,6 l, který patří mezi velmi spolehlivé motory. Potřebuje pravidelný servis (ten ale většinou dostává), jen vzácně u zanedbaných aut selže systém ovládání proměnného časování ventilů. Spotřeba oleje se u normálně provozovaných a udržovaných aut neprojevuje. 

Čtyřválec nahradil v sedanu nedávno tříválec 1,5 l z Yarisu, který lze kombinovat i s převodovkou CVT. Bude to spíše volba kvůli rozpočtovým limitům, protože za druhou možnost, hybridní pohon 1.8, se připlácí v ceníku asi 70 000 korun. Na druhou stranu zájemci o automat si za samočinné řazení připlatí čtyřicet tisíc a to už bychom raději přihodili dalších třicet a brali ten hybrid. Hatchback a kombi zůstávají v základní verzi u motoru 1.2 Turbo, ten je také o 70, resp. 30 tisíc levnější než hybrid. 

Doporučujeme hledat auta českého původu, případně jen taková, která pocházejí ze značkového programu ojetin, či k nim alespoň existuje značková servisní dokumentace. Máte pak jistotu, že bude pořád platit záruka na pohon, což je třeba v případě sice spolehlivého, ale na případné opravy drahého hybridního pohonu, velmi důležité. Zkušenosti s minulými generacemi Toyoty Corolla a Auris ale naznačují, že i tahle poslední generace bude velmi kvalitní a dlouhodobě spolehlivé auto.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.