Jeden z posledních prázdninových víkendů jsme se rozhodli strávit v Českém Krumlově. Vybrali jsme si luxusní hotel, aniž bychom však tušili, že v 5* komfortu budeme i mimo hotelové apartmá
Na výlet jsme totiž vyrazili s jedním z nejluxusnějších SUV současnosti, tedy s Volvem XC90. České zastoupení značky Volvo nám zapůjčilo plug-in hybridní model XC90 T8 AWD z programu Volvo Selekt. Vůz v pořizovací ceně 2.478.000,-Kč a s nájezdem pár tisíc kilometrů, byl v rámci tohoto programu nabízen za cenu o téměř 500 tisíc korun nižší. Zájemce o luxusní a téměř nejetý vůz kategorie SUV s plug-in hybridním pohonem bude v současné době jen stěží hledat srovnatelnou alternativu.
S autem jsme vyrazili do Českého Krumlova, abychom si užili jeho současnou atmosféru, kdy jsou uličky tohoto města stále ještě téměř bez turistů. Chtěli jsme si užít pohodový víkend, tak jsme se rozhodli, že se ubytujeme v nejlepším hotelu ve městě a budeme si vychutnávat pohodlí hotelového apartmá. Jenže to jsme netušili, že se nám z auta nebude chtít skoro vůbec vystupovat. Jasně, že jsme v něm neměli koupelnu s masážní vanou ani minibar, ale tak luxusní a pohodlný interiér jsme nezažili ani ve skoro 5x dražším Bentley Bentayga, se kterým jsme jezdili na Sardinii.
Někomu se interiér současných modelů Volvo může zdát příliš jednoduchý a strohý. Jde ale o to, jaký způsobem vnímáte své okolí, svůj osobní prostor a také auru prostředí, ve kterém se právě nacházíte. Interiér Volva působí na celou posádku neskutečně uklidňujícím dojmem. Během krátké chvilky zjistíte, že v něm chcete trávit čas třeba i „jen tak“. Tak, jako si třeba doma sednete do pohodlného křesla ke krbu a koukáte do plamenů. V novém Volvu XC90 je to podobné. Usadíte se, a všechny problémy vnějšího světa jakoby zmizely.
O jízdních vlastnostech auta se nemá smysl příliš rozepisovat. Jsou příkladné. Samozřejmě, že pouze pro řidiče, který chápe, že Volvo XC90 není auto na závodění. Volvo XC90 je auto, které vás a vaši rodinu odveze z bodu A do bodu B a během té doby vás ještě stihne nabít pozitivní energií. Prostě do auta nasednete unaveni a s hlavou plnou starostí, abyste v cíli vystoupili svěží a tak nějak „vyklidnění“.
Koho zajímají i nějaké praktické informace, tak s Volvem XC90 jsme ujeli necelých 1000 kilometrů s průměrnou spotřebou 7,9 litrů, což je na takový kolos téměř neuvěřitelná hodnota. Svůj podíl na ní nese samozřejmě plug-in hybridní pohon, který dovolí ujet čistě na elektriku až 50 kilometrů. Při běžném provozu systém využívá dobíjení formou rekuperace a takto nakumulovanou energii potom používá jako výpomoc spalovacímu motoru. Tím umožní dosáhnout spotřeby, kterou by u takto velkého vozu asi čekal málokdo. Protože v hotelové garáži měli dobíjecí stanici, přes noc jsme auto pohodlně dobili a další den vyrazili opět na cesty.
A protože je Volvo XC90 pořádný kus auta, dovolili jsme si s ním i takový decentní „offroad“, kdy jsme vyrazili na dobrodružnou cestu kolem jednoho jihočeského rybníka. Možnost zvednout podvozek a sledovat obě přední kola pomocí kamer ve zpětných zrcátkách je skoro 100% jistotou, že autu neublížíte. Je jasné, že do náročnějšího terénu tohle auto určené není, ale bláta, rozbitých polních cest nebo třeba hlubšího sněhu na cestě k horské chatě se rozhodně nezalekne.
Hodně se dnes probírá omezení rychlosti nových modelů Volvo na 180km/h. Že to je omezování svobody, atd… Jsme toho názoru, že omezovače si drtivá většina majitelů XC90 vůbec nevšimne. Ne snad, že bychom byli svatí a nikdy na dálnici nepřekročili limit 130km/h. Ale jezdit 180? Dnes už to ve většině případů není možné ani na dálnicích v Německu, kde to je sice na některých úsecích povoleno, ale v praxi tak možná ve 3 hodiny ráno. Provoz je totiž tak hustý, že někdy i ta „stotřicítka“ je zázrak. Omezovače rychlosti si tedy při běžném používání vozu vůbec nevšimnete.
Volvo XC90 je auto pro klidné řidiče, kteří více než dynamické výkony a arogantní vzhled upřednostňují bezpečnost, komfort, moderní technologie, kvalitní a pohodlné materiály a v neposlední řadě také pozitivní energii, která na každého člena posádky zapůsobí tak, že se mu jen těžko bude chtít z vozu vystupovat.