Děje se to většinou v zimě. Stěrače nesetřou celou plochu skla a navíc při pohybu strašně vržou. A to i v případě, že máte zcela nové gumičky. Potíže odstraní jednoduchá rada a pomůcka za pár korun
Proč stěrače vržou je v zimním období nasnadě. Stírací lišty neobsahují v podstatě žádnou příměs grafitu a tak vlivem mrazu ztvrdnou natolik, že při pohybu po skle nejen vržou, ale ani nesetřou celou plochu skla. Na skle pak zůstávají nesetřené pruhy, což bývá velice nepříjemné. Ve zbytcích vody nebo sněhu se totiž nepříjemně láme světlo a výhled z vozu je tak velmi omezen.
Vrzání způsobuje nesprávný sklon profilu pryžové lišty vůči sklu. Může se to objevit i po výměně stírací lišty jako celku
Jiří Vlach; Čtenář webu TestyOjetin
Druhým důvodem, proč mohou stěrače vrzat, je to, že gumičky přes noc přimrznou ke sklu a při spuštění stěračů stírají přes zbytky namrzlého ledu. Často se tím poškodí stírací hrana a sklo tak není dokonale setřeno. V takovém případě pomůže pouze výměna stírátek.
Další důvod vrzajících stěračů může být malý přítlak stíracích lišt ke sklu. Kdysi se na raménka stěračů montovaly jakési „spojlery“ které měly zvýšit přítlak, ale tím se funkce stěračů příliš nezvýší. Lepší variantou je promazání kloubu, ve kterém se stěrače přiklápějí k oknu a narovnání raménka stěrače. Pomůže také upravení sklonu profilu stírací lišty vůči sklu. K tomu pomůže jednoduchá pomůcka v podobě dřevěného hranolku se dvěma zářezy, do kterých zapadne kovová lišta stěrače. Drobným pohybem se potom dá sklon snadno nastavit
Čtenáři našeho webu nabízejí ještě další radu, která by měla od vrzajících stěračů pomoci. Údajně stačí do ostřikovací směsi přidat pár kapek obyčejného jaru na nádobí. Jar totiž změkčí vodu, čímž by se měl zlepšit skluz stíracích lišt po skle. Pomoci může také prostředek, kterému se říká „tekuté stěrače“. Ten totiž vytvoří na skle neviditelnou hydrofobní tenký film, ve kterém se neláme světlo. Při jízdě se na skle voda zabalí do větších kapek, které na sebe nabalují drobnou špínu a odtékají do stran ze skla. Stěrače potom nemají tolik práce a po skle by se měly pohybovat bez vrzání.