Na STK nemusíte projít kvůli zdánlivé banalitě, o které navíc vůbec nevíte

Foto: Jiří Soukup

Kontrola technického stavu, lidově „STK“, je pro mnoho řidičů velkou neznámou. Často se stává, že vozy koupené z druhé ruky technickou kontrolou neprojdou. Často kvůli drobné závadě, o které nový majitel ani nevěděl.


Častým důvodem, proč auto neprojde technickou kontrolou, jsou namontované pneumatiky a disky, jejichž rozměr ale není uveden ve velkém technickém průkazu. Často jde jen o malé nuance, jako třeba jiné profilové číslo, nebo rychlostní či váhový index, ale jestliže to není uvedeno v TP, na vozidle namontované být nemohou. Při nákupu ojetého auta si proto kola a pneumatiky řádně zkontrolujte a prověřte, zda se jejich rozměr shoduje s rozměrem, který je uvedený ve velkém technickém průkazu. Následná výměna disků a pneumatik by vám třeba i výhodný nákup ojetiny mohla pěkně prodražit. 

Dalším, na první pohled nenápadným, důvodem, proč auto nemusí projít STK, je únik provozních kapalin, především oleje. Při nákupu ojetiny od neseriózního prodejce se totiž může stát, že koupíte auto, o kterém majitel věděl, že olej uniká, ale před prodejem motor řádně umyl a tak se při zběžné prohlídce na únik nemuselo přijít. Jestliže vám tedy prodávající nabízí auto s čerstvě umytým motorem a spodkem, buďte ostražití.

Tohle je levná ojetina, ale s motorem 1,6 TDCI vás může přijít hodně draho. Ojetý Ford Mondeo
 

Technici na STK také neradi vidí, či spíše slyší, příliš hlučný, nebo dokonce nehomologovaný výfuk. Tu a tam se totiž najde amatérský tuner, který chce u svého miláčka zlepšit zvukový projev výfukové soustavy. A protože nemá na výfuk od Akrapoviče, namontuje do auta nějakou čínskou nebo polskou náhražku, která ovšem postrádá homologaci. S takovým autem pak u STK skutečně neprojde. 

Když už jsme u toho výfuku – častým problémem bývá také nefunkční, nebo zcela vymontovaný filtr pevných částic. Laik by to mohl poznat snad podle černého, tedy sazemi ušpiněného, výfuku, podvodníci ale často dělají to, že na výfuk nasadí „ozdobnou“ koncovku, která laika dokonale zmate. Auto bez filtru pevných částic však nesplní emisní normy a neprojde emisní kontrolou, tedy ani STK. Nový filtr však u některých, především japonských, značek, může přijít až na několik desítek tisíc korun. 

Podle techniků z STK se také stále na prohlídkách objevují vozy se zatmavenými skly, resp. se skly, které nedosahují minimální míry propustnosti, která na bočních sklech nesmí být menší než 70 procent. Že se nesmí zatmavovat přední sklo, ani na něj lepit v minulosti tolik oblíbené protisluneční fólie, je samozřejmé 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.