Zajímavý nápad na vyleštění zažloutlých světel skutečně funguje

Foto: Jiří Soukup

Na jaře si většina řidičů začne po zimních plískanicích dávat své auto „dohromady“. Výměna pneumatik, mytí podvozku, leštění karoserie a mnohdy také renovace zažloutlých světel. Triků je hodně, funguje však málokterý


Zažloutlá krycí skla předních světlometů trápí mnoho řidičů starších aut. Nemuselo by být složité vyměnit je za nová, ale na některá starší vozidla už je v podstatě neseženete. Třeba na kdysi běžnou Škodu Favorit jsou skla sice k dispozici, ale většinou se nejedná o originál, ale o čínský náhradní díl. Sehnat nový originál je už skutečně oříšek. Někteří majitelé vozů se zažloutlými, resp. „mléčnými“ krycími skly předních světlometů proto zkouší tato skla vyleštit. Jen raději ještě pro upřesnění - správněji bychom měli napsat krycí plast, nikoliv sklo. Ne, že by sklo zůstalo i po deseti letech stále křišťálově průhledné, to nikoliv. Spíše ale žloutnou krycí plasty.

Na internetu se dá najít hodně rad, tipů a triků, jak to udělat. Asi nejčastějším doporučením je použití bělící zubní pasty. Zkusili jsme to tedy se zubní pastou s bělícími účinky, tedy s pastou, která obsahovala nějaké abrazivum, nicméně výsledek byl nulový. Se sklem se nestalo vůbec nic. Buď jsme měli špatnou pastu, nebo tenhle trik prostě nefunguje.

Dalším tipem internetových rádců je použití jedlé sody. Zatímco u lesklého skla se čištění sodou rozhodně nedoporučuje, u matného, resp. zažloutlého skla to prý funguje. My si myslíme, že soda rozhodně fungovat nebude, protože je až moc hrubá, takže jsme to raději nezkoušeli a rovnou jsme přešli k nápadu, který zní jako totální šílenost, ale opravdu nějaké výsledky měl. Co bylo tím „zázračným“ čistidlem? Voděodolný smirkový papír.

Použili jsme specifikaci P7000, tedy velice jemný brusný papír pod vodu, a krouživými pohyby jsme pod vodou leštili krycí sklo světlometu. Asi po deseti minutách leštění jsme, opět pod čistou vodou, použili nový smirek a podle návodu leštili sklo vodorovnými pohyby. Tím by se údajně měly „zatáhnout“ mikroskopické rýhy a sklo by tak mělo být průzračnější. Po vytažení z vody se skutečně subjektivně zdálo, že sklo je čisté a relativně i lesklé.

Bohužel jsme neměli možnost změřit svítivost světla před leštěním a po něm. Ale na druhé sklo se už chystáme objednat na měření. Jakmile budeme mít výsledky, rozhodně o tom napíšeme, nicméně náš subjektivní pocit je ten, že tahle metoda by mohla skutečně fungovat.

Máte nějakou vlastní zkušenost s leštěním krycích skel předních světlometů? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.