Až čtvrtina všech aut parkujících v centru Prahy parkuje špatně. Pokuty asi výrazně prodraží

Stání na chodníku
Foto: Jan Smékal

Radní pražských městských částí chtějí, aby se zpřísnila pravidla za špatné parkování. Až čtvrtina řidičů totiž údajně parkuje v centru Prahy v rozporu s pravidly. Na vině jsou možná příliš nízké postihy.


Zaparkovat v Praze je mnohdy nadlidský úkon. A to dokonce i pro rezidenty, kteří mají „parkovací kartu“. Mnozí proto parkují, kde se dá, ale podle pravidel vlastně nedá. To se však nelíbí radním jednotlivých městských částí, kteří volají po zpřísnění postihů. Kromě vyšších pokut by chtěli zavést i jakýsi „pronájem“ botiček. Cílem má být to, aby se pokuta přestala vyplácet.

30 botiček denně - není to málo?

Nejvíce pokut padá údajně za stání na chodníku. Podle mnohých řidičů se ale v Praze jinak parkovat nedá a například řidiči zásilkových služeb jsou tak nuceni udělat během dne až několik desítek takových přestupků, jinak by nebyli schopni doručovat požadované množství zásilek. „Moje parkování je takhle asi z 90 procent,“ říká v reportáži České televize řidič dodávky a pokračuje: „Asi to ale vyřešit nejde.“ V reportáži také zaznělo, že za první půlrok bylo „rozdáno“ 6 tisíc botiček, tedy 33 denně. To je však žalostně málo v kontextu toho, že čtvrtina řidičů parkuje v Praze neoprávněně.

Poplatky jsou různé

Radní proto žádají zpřísnění pravidel, v rámci kterých by hříšník neplatil pouze pokutu, ale ještě další dva poplatky. Manipulační poplatek za nasazení a sundá botičky, a potom další poplatek, jehož výše by se odvíjela od doby, po kterou hříšník na místě neoprávněně parkuje. „Sundavání a nandavání botičky řidič neplatí. Vždy je trestán za ten přestupek, který způsobí,“ říká v reportáži Irena Seifertová, mluvčí Městské policie hl. m. Prahy. Přitom v některých městech manipulační poplatky již fungují. Například v Brně to je 800 korun, v obci Desná 1.000 korun, a v Ostravě potom 600 korun.

Stání na chodníku nejčastější přestupek

Nejvíce botiček údajně rozdají městští strážníci za stání na chodníku. Podle Tomáše Halvy, radního Prahy 2 pro dopravu, parkuje až 25 % řidičů v zónách placeného státní neoprávněně. Proto chtějí městské části pravidla zpřísnit a nově by tak řidiči měli kromě pokuty zaplatit ještě manipulační poplatek + poplatek, který by se odvíjel od doby, po kterou nechají auto na místě nelegálně zaparkované. O výši poplatku v Praze se však bude ještě jednat. Městské části se na tom totiž musí domluvit s magistrátem. Do té doby se situace s parkováním v Praze asi příliš nezlepší.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.