Češi milují nakupování přes internet, ale segment prodeje aut tomuto fenoménu dlouho odolával. Jarní uzavření ekonomiky však ukázalo, že i auta lze objednávat i nakupovat přes internet. Sice se čeští prodejci ještě nedostali do fáze, kdy doručí potřebné dokumenty a klíče k vozu dronem až před dveře zákazníka, ale první vlaštovky se již objevily. Největší české autobazary dokonce během koronakrize hlásily desítky prodaných vozů právě v režimu online. Teď má online způsob prodeje dostat nový impuls.
První vlašťovkou obchodování v širším měřítku je český automotive startup Carvago, který se dnešním dnem otevírá i koncovým zákazníkům. Platforma přichází s konceptem prodeje ojetých automobilů online, s výběrem z téměř 1 milionu prověřených vozů a veškerými doplňkovými službami včetně doručení před dveře domu zákazníka. Zákazníci mohou vybírat z široké palety vozidel s nájezdem do 160 tisíc kilometrů a do 10 let stáří, navíc s prodlouženou zárukou 6, respektive 12 měsíců včetně asistenčních služeb. Ze široké nabídky automobilů budou díky tomuto konceptu moci vybírat jak čeští, slovenští a němečtí zákazníci, tak postupně i zákazníci z dalších zemí, jako je Francie, Benelux, Švédsko, Španělsko, Itálie a Rakousko. Carvago se následně rozšíří až do 17 zemí po celé Evropě.
Carvago v rámci konceptu prodeje online vedle door to door delivery a garance doručení vozu do 15 pracovních dnů jako první nabízí také kompletní financování i na vozy ze zahraničí, pojištění a prodlouženou záruku. Každý automobil prochází komplexní kontrolou CarAudit™ složenou z 270 revizních fází, na jejímž konci zákazník obdrží detailní certifikovaný popis technického stavu vozu. Důkladné prověření vozů Carvago na evropské úrovni realizuje s partnery jako TÜV, DEKRA či Pirelli. Zároveň společně s logistickým gigantem Gefgo Carvago v Ovčárech u Kolína provozuje testovací, servisní a logistické centrum TechYard. Koncept TechYard se blízké budoucnosti bude dále rozšiřovat i do ostatních evropských zemí.
“Online nákup vozu přináší zákazníkům celou řadu výhod, ať už jde o šíři nabídky, komplexní kontrolu technického stavu vozu, financování za výhodnějších podmínek nebo garanci kvality. Jsme si vědomi, že přicházíme se zásadní inovací a budeme si muset získat důvěru zákazníků. I proto máme velmi striktní pravidla nákupu vozů a zákazníkům nabízíme jen ta, která projdou přísným auditem kvality, což jsou průměrně jen 2 auta z 5. Prakticky již není jediný důvod, proč by si zákazník měl v dnešní době kupovat auto v kamenné prodejně,“ doplňuje Jakub Šulta, CEO startupu Carvago.
Vozy před finálním prodejem koncovému zákazníkovi Carvago vykupuje do svého vlastnictví, díky čemuž může garantovat 100% stav prodávaných vozů a jako jejich vlastník na ně poskytovat záruku. Nabízí také možnost prodloužené záruky stejně jako další služby včetně přihlášení, mytí, STK, drobného servisu, leštění či tepování. “Ve spolupráci s našimi partnery z řad certifikovaných prodejců a dealerů poskytujeme zákazníkům napříč Evropou prakticky neomezené možnosti ve výběru vozu, který již nebude limitován pouze lokální nabídkou. Kompletní online prodej včetně door to door delivery dosud nikdo v Evropě nespustil a jedná se tak o největší inovativní disrupci v oboru automotive za posledních 30 let. Máme za sebou přes 1 rok testování, pilotní fázi z období koronakrize, zkušenosti z B2B programů a zázemí skvělého týmu v našich řadách,” uvedl Šulta.
Vedle prodeje koncovým zákazníkům bude Carvago.com i nadále zásadně rozšiřovat marketplace program pro B2B partnery, kterým pomáhá pronikat do celoevropského online prostředí. “Dealerům otevíráme zcela nový prodejní kanál, potenciál získat nové zákazníky v celé Evropě i konkurenční výhodu v podobě komplexních služeb. Chceme se stát technologickým a logistickým leaderem a naši platformu postupně nabídnout i dalším hráčům na trhu. Do pěti let bychom chtěli dosáhnout obratu miliardy eur a prodeje 150 000 aut ročně napříč celou Evropou,” doplňuje Jan Kranát, COO startupu Carvago.