Jsou řidiči, které na silnici vážně potkat nechcete. A nemluvíme o starších pánech v klobouku, kteří mají na zadních sedadlech plato vajec. Naopak, většinou jde o mladé řidiče, kteří mají pocit, že řidičák dělali u Schumachera.
Kdykoliv napíšeme článek, který pojednává o přestupcích řidičů kamiónů, nebo dodávek, vždycky to v diskuzích schytáme za to, že „umíme řídit maximálně šlapací autíčko“, nebo dostaneme ponaučení typu „...ať si to jde pisálek zkusit. Bez nás by neměl co v obchodě co koupit“, atd… Nikdy jsme nepsali, že práce řidiče dodávky, nebo kamiónu je něco snadného. Myslíme si, že není. Vždy píšeme jen o tom, jak se někteří řidiči těchto aut na silnicích chovají. A s novým rokem tu máme hned osobní příhodu našeho kolegy.
Náš kolega Honza Smékal najížděl u Černého Mostu na dálnici D 10. „Nájezd na dálnici tvoří dva připojovací pruhy, z nichž ten úplně pravý je dlouhý cca 300 metrů, ten levý pak určitě 500. Najíždějící auta tak mají spoustu času nabrat rychlost a napojit se na dálnici“, popisuje konkrétní místo Honza a pokračuje: „Od Proseku jela po dálnici dodávka, já jel v levém připojovacím pruhu, v pravém potom kamión. Dodávku jsem nechal předjet přede mě, protože jsem se chtěl hned řadit do levého dálničního pruhu a upalovat dál. Jenže jakmile jsem začal přejíždět do levého pruhu, řidič dodávky začal nesmyslně prudce brzdit. Chtěl totiž před sebe pustit ten kamión. Jenže ten měl před sebou ještě dobrých 200 metrů připojovacího pruhu. Musel jsem prudce strhnout volant doleva, abych zabránil srážce“. Podle Honzy to byl naprosto nesmyslný manévr a zbytečné ohrožení ostatních účastníků silničního provozu ze strany řidiče dodávky.
Podobné chování je na českých dálnicích vidět bohužel často. Přitom jde o přestupek, který se například v Německu, nebo v Rakousku tvrdě postihuje. V tomto případě by ale řidič dodávky „vyfasoval“ pravděpodobně ještě mnohem přísnější trest. Za volantem totiž seděl, jako kdyby popíjel drinky v baru. „Levou nohu měl opřenou o boční sklo, v ruce držel telefon a vypadalo to, jako kdyby vůbec nedržel volant“ popisuje situaci Honza, který má celý incident, včetně pozice řidiče za volantem a jeho telefonování, zaznamenaný na palubní kameře. „Bohužel, musíme ctít zásady GDPR a nelze tedy zveřejnit ani RZ vozidla, ani tvář řidiče. Za mě by ale jeho podobizna měla být vyvěšena u každého nájezdu na dálnici s nápisem „Pozor, vrah!“ uzavírá Honza.
Potkáváte se na silnicích s podobnými řidiči? Napište nám do diskuze.
Zdroj: Jan Smékal; Jiří Soukup