Zácpa na Černém mostě před nájezdem na hradeckou, resp. mladoboleslavskou, dálnici nemine v těchto dnech nikoho. Do levého pruhu je navíc zakázán vjezd vozidel s šířkou větší než 220 cm. Někteří řidiči si s tím však hlavu nelámou.
Že do takového pruhu vjede velké SUV nebo dodávka, s šířkou jen lehce přes 220cm, asi takový problém není. Když však do zúženého pruhu vjede kamión, už to problém je. Několikrát se totiž na tomto místě stalo, že kamión dojel až na konec, kde jsou však betonová svodidla, a bylo hotovo. Rozumějte ucpáno. Dokud ho nepustil kolega v pravém pruhu, což někdy trvalo i déle než deset minut, dělal takový kamión „špunt“ stovkám aut za ním.
Jsou ale i kaskadéři, kterým ani vjetí do levého zúženého pruhu nestačí a rozhodnou se předjíždět kolonu v obou pruzích levým odstavným pruhem. Zrovna jako před pár dny jeden řidič kamiónu, viz titulní fotografie. Nejdříve jel v pravém pruhu, následně přejel do levého, kam však kvůli omezení maximální povolené šířky vjet nesměl, aby po pár metrech vjel do levého odstavného pruhu a hnal se dopředu.
Foto: Jan SmékalUž jsme několikrát na těchto stránkách o chování řidičů kamiónů psali, a velmi často jsme to za kritiku páchání dopravních přestupků pěkně schytali. V diskuzích se objevovaly komentáře, že nebýt kamiónů, není v obchodech jídlo, v automobilkách nebude včas bedna šroubů a v papírnách dřevo, takže si ráno nepřečteme noviny. Ano, souhlasíme, kamióny jsou nenahraditelné. Lidské životy však nikoliv. Domníváme se proto, že jakýsi „vyšší princip, kterým se řidiči kamiónů tak často ohrazují, když spáchají nějaký dopravní přestupek, nemá sebemenší opodstatnění. Přeci nelze přijmout argument, že aby se nezkazila rajčata na korbě, tak projedu pražskou Jižní spojku v odstavném pruhu.
Jako obhajoba neobstojí ani argument, který v diskuzích také často zaznívá. Tedy něco ve smyslu: „Ať si to jde pisálek zkusit, jezdit s kamiónem, nemít přestávky, být honěný časem, všude samá zácpa, atd., a pak ať něco píše…“. I tady si však stojím za svým názorem. To, že je někdo řidič kamiónu a veze maso do supermarketu, přeci ještě neznamená, že má nějaké morální právo nedodržovat dopravní předpisy. To by pak prodavač zmíněného supermarketu mohl také jezdit na červenou, protože bez něj to maso nikdo neprodá, elektrikář to samé, protože bez něj by se maso v rozbitém chladícím boxu zkazilo, atd… Osobně bych řidiče kamiónu dělat nechtěl. Je to náročná práce, rodinu vidíte málokdy a zbohatnout se z toho taky asi nedá. Ale právě proto řidiče kamiónu nedělám. A nemusí ani nikdo jiný.
Co si o podobných přestupcích myslíte? Napište nám do diskuze.