V Bugatti Veyron jsme se svezli v milionářském letovisku Porto Cervo na Sardinii. Sice jen pár kilometrů a jen na sedadle spolujezdce, ale i tak to stálo za to
Porto Cervo bylo kdysi nevýznamnou rybářskou osadou. Dnes jde však o jedno z nejluxusnějších letovisek na Sardinii a v Evropě vůbec. Říká se, že kdo ze světových celebrit nepobyl na jachtě v místním přístavu nebo v nějaké luxusní vile v okolí Porto Cerva, jako by vůbec nebyl. Na pár dní v roce se u přístavu otevírají luxusní obchody, butiky, kavárny, restaurace a noční kluby, z nichž jeden, s příznačným názvem Billionare, vlastní Flavio Briatore. Klub navštívila například i Paris Hilton, pravé šampaňské tam teče proudem.
V přístavu také otevírá na pár dní svůj stánek jeden z nejluxusnějších obchodů na světě, Harrods, v jehož blízkosti se nacházel butik automobilky Bugatti. A právě s Bugatti Veyron jsme se mohli na sedadle spolujezdce svézt. Byl to ohromný zážitek i přes to, že majitel vozu na klikatých silničkách v okolí Porto Cerva nejel rychleji než 100km/h. Ne snad, že by řešil předpisy, ale provoz a profil trati prostě vyšší rychlost nedovolil.
Bugatti Veyron je první sériově vyráběné osobní vozidlo, které dokázalo překonat rychlost 400km/h. Kdo by však chtěl takovou rychlost atakovat, musí získat speciální verifikaci od automobilky, která prověří jeho technický stav, včetně pneumatik (sada nových stojí údajně cca 30 tisíc euro), a poté případně upraví mapu řídících jednotek a takovou jízdu umožní. Spalovací motor Veyronu dokáže údajně vygenerovat tolik tepla, kolik by stačilo na vytápění až 100 bytových jednotek. Tohle až zjistí Gréta…
Na běžné ježdění je ale podle nás Veyron naprosto nepoužitelný. Tohle auto se samozřejmě kupuje spíše jako investice, nebo jako prostředek, který přinese svému majiteli opravdu plnohodnotný automobilový zážitek. To ale jen na závodních okruzích nebo na německé dálnici někdy kolem čtvrté ranní, kdy není provoz ještě příliš hustý. Na dálnice se ale podle majitele auta vlastníci Veyronů příliš nehrnou. Riziko havárie je totiž značné a náklady na případnou opravu enormní.
Spotřeba auta činí podle majitele cca 35 litrů, přičemž palivová nádrž pojme 100 litrů. V praxi to znamená, že každých cca 300 kilometrů musíte zajet k pumpě. Ale spotřeba auta je naprosto bezpředmětná v porovnání s ostatními náklady. Například zmíněné pneumatiky vydrží při maximální rychlosti vozu prý pouhých 15 – 20 minut, potom už jsou sjeté pod přípustnou mez. Výměna brzdových kotoučů pak přijde na závratných 60 tisíc euro.
Bugatti Veyron je prostě auto jen pro pár vyvolených. Ale sedět v něm, je zážitek na celý život a dokážeme pochopit, že kdo si může tohle auto dovolit, ten si ho také dovolí.
V jakém autě snů jste seděli vy? Napište nám do diskuze