Totální škoda za cca 34.700 euro. Přesto tuhle sešrotovanou Octavii RS někdo opravil, dovezl do Česka a prodával jako nehavarovanou. Je pravděpodobné, že aby se oprava vyplatila, musela být provedena velmi nekvalitně
Před nedávným časem si zákazník společnosti Cebia prověřoval historii krásné Octavie RS. A nestačil se divit, co všechno má vůz za sebou. Podle výsledku prověření, které obsahovalo i kompletní fotodokumentaci, byla totiž na první pohled krásná Octavia RS v Německu totálně zdemolována. Vůz byl doslova zešrotován prudkým nárazem do zadní části. Celý zavazadlový prostor se zhroutil a zničena byla i zadní náprava. Náklady na opravu byly vyčísleny na 34 663 Euro (téměř 900 tisíc korun) a škoda byla klasifikovaná jako ekonomická totální havárie. Jinými slovy: oprava vozu by byla dražší než jeho hodnota.
Za pouhé tři měsíce po nehodě však bylo auto dovezeno a zaregistrováno v České republice. Samozřejmě již v "opraveném" stavu. Od té doby v ČR jezdí a před nedávnem bylo znovu na prodej. Těžko říci, zda současný majitel o minulosti svého vozu vůbec něco ví. Je ale velmi pravděpodobné, že nikoliv. Na první pohled se totiž zdá, že oprava není na první pohled rozpoznatelná. Lze ale takové auto vůbec opravit?
Opravit se dá samozřejmě cokoliv, záleží pouze na financích. I těžce havarovaný vůz jako je tato Octavia lze opravit v takové kvalitě, aby odpovídal všem bezpečnostním a kvalitativním normám. Nicméně v tomto konkrétním případu by taková oprava (podle servisních postupů výrobce a za použití originálních dílů) stála výše uvedených 34 663 Euro, což by nedávalo žádný ekonomický smysl.
Proto se v případě tohoto vozu kloníme spíš k tomu, že byla oprava provedena s cílem vydělat na následném prodeji co nejvíce peněz - tzn. bez dodržení výrobcem daných servisních postupů a za použití neoriginálních nebo použitých dílů. Tímto způsobem opravená vozidla mohou být při autonehodě smrtelně nebezpečná pro svou posádku, jak dokazuje např. video na titulní stránce.
Někteří motoristé by do podobného vozu v životě nesedli, jiným to ale vadit nemusí. V každém případě by měl zájemce o koupi vozu znát jeho historii včetně informací, kým a jak bylo poškození opraveno. Koupě automobilu je pro většinu z nás významnou investicí, proto je dobré vůz vždy důkladně prověřit. Ideální je kombinace datové kontroly, například u společnosti Cebia, a fyzické kontroly vozu včetně napojení na diagnostiku. Takovou službu nabízí například společnost CarTrax a to v 350 servisních pobočkách po celé České republice.
Nechali byste si před nákupem ojetého vozu auto prověřit odborníkem? Napište nám do diskuze