Průměrná doba, za jakou se prodá ojeté auto na inzerát, se snižuje. Nejrychleji u elektromobilů

Foto: Jiří Soukup

V Česku se vloni touto dobou prodával ojetý automobil v průměru 62,5 dní, letos jen 56,9 dní. Elektromobily se prodávají nejčastěji 70,7 dní, meziročně o 17 dní rychleji.


Skupina AURES Holdings, provozovatel největší středoevropské prodejní sítě ojetých a zánovních vozů AAA AUTO a Mototechna, dlouhodobě sleduje situaci na celém sekundárním trhu, díky čemuž přináší nové údaje o době inzerce ojetých automobilů. V Česku trvá prodej ojetého vozu ve srovnání s okolními státy nejdéle – v průměru 56,9 dní. Na Slovensku je doba podobná (56,8 dní), v Polsku pak daleko kratší (40,1 dní). Nejvyšším tempem se zrychluje prodej ojetých elektromobilů.

Do hry vstupuje umělá inteligence

Zatímco prodej automobilu na českém trhu trvá v současnosti v průměru 56,9 dní, největší prodejce aut u nás AAA AUTO prodává vozy ještě rychleji. „Díky našim dlouholetým zkušenostem a vlastním aplikacím na bázi AI dokážeme v AAA AUTO rychle identifikovat aktuální poptávku zákazníků, a tak nabídnout přehledně nejširší nabídku nejžádanějších modelů. Auta pak prodáváme v průměru za 50 dnů, tedy rychleji než zbytek trhu,“ říká generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček. Rozdíl je i ve stáří aut v nabídce. Průměrné stáří aut nabízených v AAA AUTO se pohybuje kolo 8 let, na trhu ale najdete nejčastěji auta ve věku 11 let. Proč jsou auta na trhu o tolik starší? „Jednoduše na trhu najdete všehochuť, včetně nekvalitních ojetin z dovozu, které jsou v původních zemích již neprodejné,“ doplňuje Petr Vaněček.

Elektromobily tvoří téměř 2 procenta nabídky ojetin

Tempo prodeje se zrychluje i napříč jednotlivými palivy. Mezi inzerovanými vozy stále vedou naftové motorizace s 53,1 procenty, ale jejich podíl postupně klesá. Aktuálně se prodávají v průměru 55,5 dní (vloni 62,6 dní). O něco pomaleji (58,1 dní) se prodávají druhé nejčastěji inzerované benzínové vozy, které tvoří 41,3 procenta nabídky. V jejich případě došlo k většímu zrychlení průměrné doby inzerce, a to o téměř deset dní. Největším „skokanem“ ve zrychlení tempa prodejů jsou elektromobily. Ty tvoří již téměř dvě procenta inzertní nabídky. Nejčastěji je prodávající nabízí 70,7 dne, meziročně o 17 dní rychleji.

Ležák? Citroen C5 X 

Foto: Jiří Soukup

Pokud se podíváme na jednotlivé modely a vezmeme v potaz ty, kterých se v nabídce objevuje alespoň dvacet kusů, pak nejrychleji se v průměru prodávají modely Toyota ProAce City (17,4 dnů), Dacia Spring (18,3 dnů) nebo Audi R8 (19,7 dnů). Naopak nejdéle jsou v inzerci modely Citroen C5 X (655 dní), BMWi4 (432 dní) nebo BMW iX (284,5 dní). Pro srovnání – nejžádanější Škodovky se průměrně inzeruji takto –Octavia 49,6, Fabia 47,6, Superb 54,9 a Kodiaq 59 dní.

Dodávky se prodávají jako housky na krámě

V případě typu karoserie nejrychleji z nabídky na českém trhu mizí dodávky a osmi až devítimístné vozy – jejich prodej trvá v průměru 48 dní. Kombi se prodávají 54,1 dní, hatchbacky 55,5. Populární městská SUV se prodávají naopak nad celkovým průměrem, tedy 86,2 dní. „Nejdéle se prodávají kabriolety, přesněji průměrně 113 dní. To je ale dáno aktuálním zimním obdobím. Před letní sezónou se jejich doba vždy zkracuje i na polovinu,“ uzavírá Petr Vaněček. 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.