Renault 5 je mnohými považován za kultovní model značky. Na svět přišel v roce 1972 a ve výrobě byl až do roku 1996, kdy ho nahradil model Clio. Nyní Renault představil, jak by mohl vypadat současný Renault 5
Design prototypu nenechá nikoho na pochybách, že jde o „er pětku“. S retro designem je to totiž trochu ošemetné. Své by o tom mohl vyprávět například Volkswagen Beetle, který byl novou verzí legendárního „brouka“, nebo třeba Fiat 500. Jestli se nový R5 dostane do výroby, není vůbec jisté. Podle nás by si to ale rozhodně zasloužil.
Design prototypu Renault 5 vychází z kultovního modelu a našeho dědictví, z modelu R5. Tento prototyp je aktuální pro současnou dobu - je městské, elektrické a atraktivní
Gilles Vidal, Gilles Vidal, ředitel designu Renault
Další text je tiskovým sdělením značky Renault a redakce za něj nenese žádnou odpovědnost. Duše značky spočívá v jejích kořenech. Aby značka znovu objevila duši slavných časů, musí se s ní opět spojit a čerpat inspiraci, bez zbytečného lpění na minulosti. To je role prototypu Renault 5, ukázat, že moderním přístupem k oblíbenému a klíčovému vozu, Renault v Evropě demokratizuje elektromobily. Prototyp Renaultu 5 je roztomilý městský vůz velikosti špendlíkové hlavičky, který, vede jeden z nadčasových úspěchů značky Renault do budoucnosti s moderním, 100% elektrickým pohonem. Zachoval si zábavnou, krizi odolávající, zlomyslnou stránku se žlutými kontrasty. Designérský tým Gillese Vidala se nechal inspirovat světoznámým kultovním modelem z minulosti Renaultu, modelem R5. Prototyp Renault 5 přebírá silné rysy původního designu. Moderní přístup je patrný také na zvolených povrchových úpravách a materiálech, které jsou inspirovány světy elektroniky, nábytku a sportu.
Model R5 je okamžitě rozeznatelný, ale díky modernímu zpracování linií a zarovnaných povrchů s futuristickými detaily (světla, přední maska…) výsledek rozhodně odráží ducha současné doby. Stylingové prvky převzaté z původního designu skrývají moderním způsobem velmi moderní funkce: sání vzduchu na kapotě skrývá dvířka pro nabíjení, v zadních světlech se nachází aerodynamické klapky, a mlhová světla v nárazníku jsou také denními světly. Na boční mřížce, kolech a zadním logu je dokonce odkaz na původní „5“. Přední část a textilní střecha vycházející ze světa nábytku jsou plné ,,francouzského šarmu”, náznaku rošťáctví, charakteru, který chytá za srdce. Přední a zadní loga se rozsvěcují, čímž vůz „ožívá“. Francouzská vlajka ve zpětných zrcátkách, která podtrhuje charakteristiku „vyvinuto ve Francii“, osvětlení opěrky hlavy a jméno zobrazené na malé průhledné obrazovce na palubní desce, vás zvou k jízdě.