Renault ukázal prototyp legendárního modelu R5. Je snad ještě hezčí než originál

Foto: Renault

Renault 5 je mnohými považován za kultovní model značky. Na svět přišel v roce 1972 a ve výrobě byl až do roku 1996, kdy ho nahradil model Clio. Nyní Renault představil, jak by mohl vypadat současný Renault 5


Design prototypu nenechá nikoho na pochybách, že jde o „er pětku“. S retro designem je to totiž trochu ošemetné. Své by o tom mohl vyprávět například Volkswagen Beetle, který byl novou verzí legendárního „brouka“, nebo třeba Fiat 500. Jestli se nový R5 dostane do výroby, není vůbec jisté. Podle nás by si to ale rozhodně zasloužil.

Design prototypu Renault 5 vychází z kultovního modelu a našeho dědictví, z modelu R5. Tento prototyp je aktuální pro současnou dobu - je městské, elektrické a atraktivní
Gilles Vidal, Gilles Vidal, ředitel designu Renault 

Další text je tiskovým sdělením značky Renault a redakce za něj nenese žádnou odpovědnost. Duše značky spočívá v jejích kořenech. Aby značka znovu objevila duši slavných časů, musí se s ní opět spojit a čerpat inspiraci, bez zbytečného lpění na minulosti. To je role prototypu Renault 5, ukázat, že moderním přístupem k oblíbenému a klíčovému vozu, Renault v Evropě demokratizuje elektromobily. Prototyp Renaultu 5 je roztomilý městský vůz velikosti špendlíkové hlavičky, který, vede jeden z nadčasových úspěchů značky Renault do budoucnosti s moderním, 100% elektrickým pohonem. Zachoval si zábavnou, krizi odolávající, zlomyslnou stránku se žlutými kontrasty. Designérský tým Gillese Vidala se nechal inspirovat světoznámým kultovním modelem z minulosti Renaultu, modelem R5. Prototyp Renault 5 přebírá silné rysy původního designu. Moderní přístup je patrný také na zvolených povrchových úpravách a materiálech, které jsou inspirovány světy elektroniky, nábytku a sportu.

Model R5 je okamžitě rozeznatelný, ale díky modernímu zpracování linií a zarovnaných povrchů s futuristickými detaily (světla, přední maska…) výsledek rozhodně odráží ducha současné doby. Stylingové prvky převzaté z původního designu skrývají moderním způsobem velmi moderní funkce: sání vzduchu na kapotě skrývá dvířka pro nabíjení, v zadních světlech se nachází aerodynamické klapky, a mlhová světla v nárazníku jsou také denními světly. Na boční mřížce, kolech a zadním logu je dokonce odkaz na původní „5“. Přední část a textilní střecha vycházející ze světa nábytku jsou plné ,,francouzského šarmu”, náznaku rošťáctví, charakteru, který chytá za srdce. Přední a zadní loga se rozsvěcují, čímž vůz „ožívá“. Francouzská vlajka ve zpětných zrcátkách, která podtrhuje charakteristiku „vyvinuto ve Francii“, osvětlení opěrky hlavy a jméno zobrazené na malé průhledné obrazovce na palubní desce, vás zvou k jízdě.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.