Možná mohl dostat pár facek. Kdo ví. Řidič v BMW si se zácpou v Jičínské ulici na Žižkově hlavu moc nelámal. Najel na tramvajový pás a předjel tak desítky aut. Jenže na křižovatce musel zastavit na červenou a zablokoval tak tramvaj.
Arogance některých řidičů nemá asi hranice. Dnes a denně se o tom přesvědčujeme při našich cestách po Praze. Blokování křižovatky, neoprávněné parkování na místech pro invalidy, průjezdy jednosměrkou v protisměru, stání v jízdním pruhu, jízda kamiónů v jízdním pruhu, do kterého nákladní vozy nesmí a mnoho dalších přestupků. To vše lze každodenně vidět po Praze v desítkách variant. A velmi často u řidičů, kteří sedí za volantem vozidel luxusních značek. To je ale jistě jenom náhoda, která reflektuje statisticky vysoký počet takových vozidel v hlavním městě.
A právě taková náhoda se odehrála minulý týden na pražském Žižkově u nákupního centra Flóra. Jičínská ulice byla téměř z poloviny ucpaná pomalu se sunoucí kolonou a dostat se od hotelu Olšanka na křižovatku na Flóře trvalo skoro 15 minut. To však bylo asi příliš pro řidiče, podle SPZ na přání však možná spíše řidičku, červeného SUV BMW. Najel na tramvajové koleje a předjel celou stojící kolonu až k semaforům na křižovatce s Přemyslovskou ulicí, kde ho zastavila červená na semaforu.
Řidič tedy zůstal stát na kolejích, čímž ovšem zablokoval jedoucí tramvaj. Protože nepomohlo ani klasické „tramvajácké“ zvonění, rozhodl se tramvaják vystoupit a s řidičem BMW si promluvit osobně. Když to řidič BMW viděl, sešlápl pedál plynu a prudce křižovatkou projel. Červená, nečervená. K žádné konfrontaci tedy nedošlo, nicméně vyvstává otázka co vede některé jedince k domněnce, že pravidla jsou tady jen pro někoho.
Na jízdu po kolejích totiž pamatuje zákon o provozu na pozemních komunikacích, který v principu jízdu po kolejích zakazuje, stejně tak jako objíždění tramvaje zleva. V paragrafu 13, odstavci 2, však uvádí, že na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa. To ale zdaleka nebyl tento případ.
Jak se na podobné chování některých řidičů díváte? Měly by být za podobné přestupky finančně citelnější pokuty? Napište nám do diskuze.