Některé moderní funkce v autě jsou vážně k vzteku a auto jenom prodražují. Některé ale mohou být při špatném používání dokonce i nebezpečné
Rozsvítila se vám někdy na palubní desce ikonka hrnečku s kávou? Zastavili jste? Asi ne, viďte. A co třeba hlasité pípání a rozsvícený nápis „Držte volant“ nebo „Převezměte řízení“, ačkoliv máte obě ruce na volantu? To jsou některé z funkcí, které řidičů modernějších vozů doslova pijí krev. Obtěžují a navíc prodražují auta, která už teď jsou i tak neskutečně drahá.
Dnešní moderní vozy totiž mívají spoustu různých užitečných funkcí, ale jiné jsou naopak úplně k vzteku. A některé funkce navíc vyžadují jistou míru řidičovy spolupráce. A to často bývá kamenem úrazu. Statistiky dopravních policistů totiž evidují velké množství dopravních nehod nebo přestupků, které byly způsobeny tím, že se řidič naprosto bezmezně spolehl na některé z funkcí ve voze.
Podle policistů bývá častým důvodem přestupků například slepé sledování navigace. Především ty ve starších vozech a bez aktualizace mohou řidiče navést třeba do zákazu vjezdu nebo do slepé uličky. Navádění k nákupnímu centru na Smíchově je klasickým příkladem, a místní policisté takových řidičů, které do zákazu navedla stará navigace, evidují desítky týdně.
Ale je tady jedna funkce, která je dnes skoro v každém voze, ale čím dál tím častěji se o ní mluví jako o té největší hlouposti. Jde o funkci denního svícení kombinované s automatickým zapínáním světel. Totiž, ona by to zase tak nesmyslná funkce nebyla, jenže je to právě ta z funkcí, která vyžaduje spolupráci řidiče. Ten se ale velmi často spoléhá na to, že automatika vše vyřeší za něj.
Proto v současném sychravém počasí lze vidět velké množství aut, kterým nesvítí zadní koncová světla, nebo která jedou dokonce i za tmy pouze na denní svícení. V ranní mlze, za soumraku nebo dešti a sněžení je tak zaděláno na velký problém. Přitom by stačilo, aby u vozidel byla na přístrojové desce klasická kontrolka rozsvícených světel. Je to s podivem, ale u mnoha značek taková kontrolka v současnosti často chybí. Za nás je proto mnohem lepší, jezdit standardně na tlumená světla. Spotřeba se tím nijak nezvýší, žárovky častěji nepraskají a bezpečnost to rozhodně zvýší.
Jezdíte na denní světla s automatikou, nebo máte trvale zapnutá ta tlumená? Napište nám do diskuze.