V autobazaru jeho auto nechtěli, tak ho nechal na neplaceném parkovišti. I tak ho to ale bude stát balík

Foto: Jiří Soukup

Chtěl prodat svoje auto v autobazaru, ale bylo v tak špatném stavu, že ho odmítli vykoupit. Auto tedy nechal stát několik měsíců v podzemních garážích nákupního centra. Teď ho to bude stát desítky tisíc korun


Do autobazaru se dávají auta většinou ve chvíli, kdy z nějakého důvodu původnímu majiteli dosloužila. Nemusí jít nutně o vrak, může jít i o finanční nebo třeba rodinné důvody, někdo se zase zbavuje auta jakmile doplatí leasing nebo úvěr. Tu a tam se ale majitelé snaží prodat do bazaru i auto, které má problém ujet byť jen několik kilometrů. Málokterý autobazar však takový vůz vykoupí, takže další osudy takových vraků jsou nevyzpytatelné.

V případě neoprávněného zasahování do vlastnických práv majitele může být postupováno podle §14, zákona č. 89/2012 a vozidlo může být odtaženo
Mgr. Karel B; Advokát, Praha

To se týkalo i majitele letitého Fordu Mondeo, který se auto snažil prodat v jednom pražském autobazaru. Vůz ale vypověděl službu a bazar auto odmítl. Závada byla natolik zásadní, že se majitel auto rozhodl zaparkovat ho v podzemních garážích nákupního centra. Ty sice nejsou pro zákazníky zpoplatněny, nicméně po několika dnech parkující vrak neušel pozornosti ochranky a věci nabraly rychlý spád.

Majitel totiž nebyl ochoten vozidlo z parkoviště odstranit, musela to tak tedy na jeho náklady učinit Správa nákupního centra, která nechala vozidlo odtáhnout. Majitel Fordu si však auto nevyzvedl ani z odtahového parkoviště a dluh za odtah i parkovné každým dnem narůstal. K dnešnímu dni dluží majitel auta něco přes 60 tisíc korun a pravděpodobně nic ho neuchrání od exekuce. Přitom likvidace vraku se dá mnohdy získat v podstatě zadarmo. I prodej vozu na vrakoviště by byl lepším řešením.

A co zmíněný § 14 zákona 89/2012 vlastně znamená? Jde o tzv. „Svépomoc“. Tento zákon v bodě 1 doslova říká toto: Každý si může přiměřeným způsobem pomoci k svému právu sám, je-li jeho právo ohroženo a je-li zřejmé, že by zásah veřejné moci přišel pozdě. V bodu 2 se potom píše toto: Hrozí-li neoprávněný zásah do práva bezprostředně, může jej každý, kdo je takto ohrožen, odvrátit úsilím a prostředky, které se osobě v jeho postavení musí jevit vzhledem k okolnostem jako přiměřené. Směřuje-li však svépomoc jen k zajištění práva, které by bylo jinak zmařeno, musí se ten, kdo k ní přikročil, obrátit bez zbytečného odkladu na příslušný orgán veřejné moci.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.