V disciplíně 100 – 200km/h to Scala 1,5 TSI nandala modelu Kodiaq RS s výkonem 176 kW

Foto: Jiří Soukup

Zvítězí v pružném zrychlení naftové biturbo s výkonem 176 kW nebo benzínový motor 1,5 TSI s výkonem 110 kW ? To byla otázka, která před časem napadla našeho kolegu.


Test pružného zrychlení z rychlosti 100km/h na 200km/h zrealizoval kolega novinář Adam již před více než rokem. Tehdy si vzal do parády v tu dobu nejsilnější Kodiaq RS, který měl pod kapotou naftové biturbo s výkonem 176 kW. My se v příštích dnech podíváme na modernizovaný Kodiaq RS, který má ale pod kapotou benzínový dvoulitr TSI s výkonem 180 kW. Ale ještě předtím by stálo za to připomenout si, jak Adam tehdy svůj test viděl:

Škoda Kodiaq RS je se základní cenovkou 1 199 000 Kč jednoznačně vlajkovou lodí*. Za tuto sumu dostanete nadprůměrně prostorné SUV s pohonem všech kol, dvouspojkovou převodovkou a silným naftovým čtyřválcem 2.0 BiTDI. Prodeje verze RS tvoří i přes vyšší cenu přibližně 20% všech prodaných Kodiaqů za což může především zmíněné biturbo pod kapotou. Výkon tohoto motoru totiž činí 176 kW a točivý moment 500 Nm, což nejsou vůbec špatné hodnoty. Tento 1880 kilogramový cvalík se tak rozjede z 0 na 100 km/h za 6.9 sekundy a jede až 221 km/h. Poměrně svižné rodinné auto, co myslíte? 

 Škoda Scala 1.5 TSI DSG je s cenou 547 300 Kč na druhém konci nabídky*. Jde o průměrně velký hatchback s malým benzinovým čtyřválcem, jenž produkuje 110 kW výkonu a 250 Nm točivého momentu. Automatická převodovka má stejně jako u většího bráchy 7 stupňů, avšak poháněna jsou pouze přední kola. Hmotnost je sympaticky nízkých 1265 kilogramů. Na papírovou stovku se dostane za 8.2 sekundy a umí udělat až 219 km/h. A nás napadlo, jaký rozdíl v dynamice mezi těmito naprosto odlišnými vozy může být? Při přímém srovnání se ukázalo, že tento souboj bude velice vyrovnaný, víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Zaměřili jsme se na disciplínu 100-200 km/h, při které lze eliminovat prokluz pneumatik na místě a jde v ní o čistou sílu auta. Až do 140 km/h to díky masivnímu točivému momentu vypadalo, že Kodiaq bude s 0.5 sekundovým náskokem postupně nechávat malou Scalu za sebou. Jenže když tachometr míjel 150 a 160 km/h, Scala už ztrácela jen něco málo přes 1 desetinu. Definitivní vítězství si pak Scala převzala u hranice 170 km/h, kdy dorovnala ztrátu a dokonce se dostala o desetinu dopředu. U 180 km/h byl rozdíl stále stejný, avšak o dalších 10 km/h později to Kodiaq stáhl na pouhé 4 setiny. Nicméně dál už k žádné změně nedošlo a Scala o zmíněné 4 setiny s celkovým časem 25 sekund a 23 setin zvítězila.

Je zajímavé sledovat, jak vyrovnaná mohou být dvě naprosto odlišná auta. Jedno devastuje to druhé silným motorem, ale druhé vše dohání nízkou hmotností a lepší aerodynamikou. A mohu vám prozradit, že v zatáčkách by Scala zvítězila s ještě mnohem větším náskokem. Že by šlo o nejlépe jezdící Škodovku současnosti? Možná, ale o tom třeba někdy příště.

*V době testu

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.