Již v roce 1979 způsobil VW Polo GT rozruch, ale až ve třetí generaci v roce 1998 mohlo první Polo nést slavná tři písmena GTI. Volkswagen limitoval výrobu prvního modelu Polo GTI na 3000 vozů a brzo oznámil: „Vyprodáno“!
Polo GTI slaví 25 let. U příležitosti tohoto jubilea uvádí Volkswagen na trh speciální edici Polo GTI Edition 25. Poprvé nesl tento model tři ikonická písmena v roce 1998. O čtvrt století později představuje Volkswagen limitovanou edici aktuálního modelu Polo GTI o výkonu 152 kW (207 k). Sportovní kompaktní vůz ohromí nejen svým výkonným pohonem. Jubilejní edice se od dosavadního modelu Polo odlišuje také sportovním podvozkem, uzávěrkou diferenciálu XDS, rozsáhlou sériovou výbavou a specifickými designovými highlighty. Polo GTI Edition 25 mohou zákazníci v Německu objednávat od 1. června za cenu od 35 205 eur. V České republice bude k objednání v druhé polovině roku a cena bude stanovena se začátkem předprodeje.
Nejen slavný „velký bratr“ Golf GTI se ohlíží na dlouhou historii, také Polo disponuje řadou sportovních předchůdců. S jubilejní edicí Polo GTI Edition 25 limitovanou na 2500 exemplářů slaví Volkswagen čtvrtstoletí vozů Polo GTI. „Volkswagen má velkolepou historii a Polo patří mezi naše ikony,“ říká Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen. „Fanoušci vozů GTI mají pro nás mimořádný význam. Touto jubilejní edicí společně oslavíme 25 let sportovních výkonů, potěšení z jízdy a sportovnosti ve třídě Polo.“
Ohlédnutí na 25 let modelu Polo GTI
Již v roce 1979 způsobila rozruch varianta GT na základě první generace modelové řady Polo, ale až ve třetí generaci v roce 1998 mohlo první Polo nést slavná tři písmena. Volkswagen limitoval výrobu prvního modelu Polo GTI na 3000 vozů a nedlouho po premiéře oznámil: vyprodáno. Po několikaleté přestávce se v roce 2006 objevila na scéně další verze GTI. Mimořádnou lahůdkou byla varianta „Cup Edition“ s nejvyšším výkonem 132 kW (180 k), jejíž vzhled byl inspirován závodními vozy pro seriál okruhových závodů Polo Cup.
Také pátá generace z roku 2010 měla co nabídnout. Motor TSI 1,4 litru byl přeplňován kombinací výfukového turbodmychadla a kompresoru a svými vlastnostmi dokázal vykouzlit úsměv na tváři nejen fanouškům vozů GTI. Další zvýšení výkonových parametrů přinesl nástupce v roce 2014. Jeho zcela nový motor TSI poskytoval nejvyšší výkon 141 kW (192 k) a umožňoval jízdu nejvyšší rychlostí 236 km/h.
Na tradici modelů GTI plynule navázala šestá generace modelu Polo z roku 2021, která etablovala v kompaktní třídě nová měřítka. Jejím technickým základem je modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která do všech modelových řad přináší pokrokovou techniku, vysokou tuhost karoserie, příkladně nízkou hmotnost vozu a velmi vysokou úroveň pasivní bezpečnosti.