Není nic neobvyklého potkat na dálnici D10 testovací vozy Škoda. Tu a tam se lze potkat i s maskovanými prototypy nových aut, nebo facelifty těch současných. Aktuálně tak lze potkat třeba modernizovaný model Škoda Kamiq.
Škoda Kamiq je poměrně oblíbený model menšího SUV, resp. crosoveru, od domácí automobilky. Prodává se za ceny od 479.900,- korun, což je při dnešních cenách aut ještě docela přijatelná cena. Jistě, jde o základní model s litrovým motorem 70 kW a pětistupňovou manuální převodovku, ale i tak jde o relativně akceptovatelnou cenu.
Nutno ale poznamenat, že model Kamiq je na trhu již od léta 2019, kdy se začal prodávat za cenu přesně o 100 tisíc korun nižší. Při uvedení na trh stála totiž Škoda Kamiq ve výbavě Ambition 379.900,-Kč. No, kdeže loňské sněhy jsou. Kamiq se vyrábí i ve velmi atraktivní verzi GT, která ale není určena pro český trh. Škoda. SUV se splývavou zádí, tedy vlastně spíše SAV, jsou designově velice atraktivní a i v Evropě by jistě získala mnoho příznivců. Jenže je určen pouze pro čínský trh.
Exkluzivně v Číně nabízený model Škoda Kamiq GT je kupé verzí čínského modelu Škoda Kamiq. Dynamický vzhled se tu snoubí s velkorysou prostorností a praktickými detaily výbavy. SUV kupé je uzpůsobeno tak, aby vyhovovalo mladým, lifestylově orientovaným zákazníkům, kteří kladou důraz na potěšení z jízdy, každodenní využitelnost a emotivní design. Přídi dominují ostře vykreslené linie a avantgadní designové prvky, jako je maska chladiče s výrazným vertikálním žebrováním nebo krystalické LED světlomety s LED světly pro denní svícení.
Po čtyřech letech ale přišel čas na lehký facelift evropské verze, a tak lze na dálnici D 10, která je jakousi „domovskou“ dálnicí automobilky, spatřit lehce maskované vozy s upravenou přední i zadní částí vozu. Podle neoficiálních informací by se měl facelift týkat právě především předních a zadních světel. Především ta přední slibují zajímavé řešení. Zůstat by měla jenom úzká LED linka, což by tak trochu evokovalo například modernizovaný model Hyundai Kona.
Změna by se mohla odehrát i pod kapotou, kam by mohl zavítat modernizovaný čtyřválec 1.5 TSI Evo2, který by měl vyhovovat těm nepřísnějším emisním normám. Tenhle motor ale nejdříve zavítá pod kapotu modelu Volkswagen T-Roc a T-Roc cabrio.