Tahounem poptávky je Čína, kde přetrvává silná poptávka po řadě SUV značky Volvo, která představuje 71 % celkového objemu prodeje. Roste také popularita řady elektrifikovaných vozů Recharge s možností dobíjení.
Automobilka Volvo Cars zahájila rok 2021 z hlediska prodeje zatím svým vůbec nejlepším lednem v historii. Zvýšenou poptávku po svých produktech zaznamenala v Evropě, Číně i USA. Počet a prodaných po celém světě stoupl v rámci meziročního srovnání o 30,2 % na 59 588 kusů, což bylo dáno především vynikajícími výsledky v Číně, kde se společnost po předchozím útlumu z důvodu pandemie covidu-19 více než zotavila.
I nadále zde přetrvává silná poptávka po řadě SUV značky Volvo, která představuje 71 % celkového objemu prodeje. Současně zde dále roste popularita řady elektrifikovaných vozů Recharge s možností dobíjení. Letos v lednu se oproti stejnému měsíci minulého roku objem prodeje vozů Recharge více než zdvojnásobil a nyní tvoří více než 23 % všech automobilů Volvo prodaných po celém světě.
V Číně vzrostl v lednu prodej o 91,3 % až na 19 160 vozů, což znamená, že se největší trh automobilky Volvo po loňském lednovém propadu způsobeném pandemií více než zotavil. Zvýšení objemu prodeje v Číně napomohla celkově silná poptávka na trhu, přičemž bylo současně podpořeno nárůstem zájmu o kompaktní SUV Volvo XC40 a sedan Volvo S60.
Na území USA se v lednu prodalo 8 151 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená zvýšení o 32,4 %. Za masivním růstem prodeje stojí především řada cenami ověnčených SUV v čele s Volvem XC90. V Evropě došlo v prvním měsíci roku k nárůstu prodeje o 9,0 % na 24 857 prodaných vozů, k čemuž dopomohla značná poptávka na trzích, jako jsou Švédsko, Německo a Nizozemsko. Vozy řady Recharge tvořily 41 % celkového evropského prodeje.
V lednu 2021 se stalo nejlépe prodávaným modelem automobilky Volvo XC40 se 17 770 prodanými vozy (2020: 10 802), následované Volvem XC60, kterého se prodalo 17 053 jednotek (2020: 13 353), a modelem XC90, jehož prodej dosáhl 7 564 vozů (2020: 6 902).