Prodeje elektromobilů se v roce 2021 téměř zdvojnásobily, přičemž bylo dodáno 452 900 BEV, což představuje nárůst o 96 procent. Díky tomu je koncern Volkswagen lídrem na evropském trhu s elektrickými vozidly
Prodeje elektromobilů na baterie se v roce 2021 téměř zdvojnásobily, přičemž bylo dodáno 452 900 BEV (bateriové elektrické vozidlo), což představuje nárůst o 96 procent. Díky tomu je koncern Volkswagen lídrem na evropském trhu s elektrickými vozidly na baterie, zatímco v podílu na americkém trhu BEV je až za Teslou. Mezitím se koncernu VW podařilo zčtyřnásobit dodávky elektrických vozidel na klíčovém čínském trhu. Nejprodávanějšími elektromobily pro VW byly ID.4 se 119 600 kusy a ID.3 se 75 500. Třetí skončilo Audi e-tron (včetně Sportbacku) s 49 200 kusy a čtvrtá Škoda Enyaq iV s 44 700. Nebyly to však jen BEV, které zaznamenaly nárůst popularity. Plug-in hybridy zaznamenaly celosvětový nárůst o 61 procent s 309 500 kusy.
Stále je to však kapka v moři ve srovnání s celkovým počtem prodaných vozů — Z 8 882 000 vozů prodaných koncernem Volkswagen tvoří BEV pouze 5,1 procenta celkových dodávek. Volkswagen také poznamenal, že celosvětový nedostatek polovodičů vedl k poklesu celkových prodejů o 4,5 procenta. Evropa zaznamenala mírný pokles o 2,7 procenta, ale hlavní nápor dopadu čipové krize na sebe vzala celá Asie a zejména Čína. V asijsko-pacifickém regionu se dodávky meziročně snížily o 12,4 procenta, zatímco čísla v Číně klesla o 14,1 procenta. Skupina očekává, že trendy roku 2021 budou pokračovat a zdroje příjmů se přesunou z konvenčních produktů na benzínový pohon k vozům s nulovými emisemi.