Aktuálně je na trhu ojetin pouze asi deset kusů oblíbeného modelu 308 v karosářské verzi CC, tedy Coupé Cabrio. Je to auto, které lze používat pro každodenní jízdy do práce, ale také pro víkendové zážitky. A to i ty zimní
Foto: Jan SmékalVenkovní teplota 8st. Celsia, na tachometru 170km/h a stažená střecha. Nesmysl? Nikoliv. Peugeot 308 CC se systémem vyhřívání šíje AIRWAVE nabízí jízdu s otevřenou střechou za každého počasí. Tedy kromě toho deštivého. Peugeot 308 CC je autem, které nenechá nikoho chladným. Muži, ženy, mladí i starší – ti všichni se za bílým krasavcem, kterého jsem měl k testování, otáčeli s úsměvem na rtech. Design je asi nejsilnější stránkou tohoto kupé-kabrioletu. Především zadní část se spodním difuzorem a zadními světly z technologie LED působí velmi atraktivním a agresivním dojmem. Přední část vozu už tak agresivní vzezření nemá, ale i tak je ztvárněna velice zajímavě. Především její spodní část, ve které jsou i denní světlomety, opět z technologie LED. Pověstná „lví tlama“ – poznávací znamení současných Peugeotů, je u modelu CC decentnější a dává přídi elegantní vzhled.
Peugeot 308 CC se v roce 2009 stal prvním čtyřmístným kupé-kabrioletem se systémem vyhřívání šíje AIRWAVE. Průduch v horní části opěradla umožňuje nastavit teplotu i směr teplého vzduchu, který se stará o tepelný komfort cestujících v oblasti horní části zad. V kombinaci s vyhřívanými sedadly a větrným štítem tak lze se staženou střechou jezdit i při teplotách pod 10st. Celsia. Zážitek to je naprosto fantastický. Snad bych si dovolil i tvrdit, že jízda se staženou střechou v chladném počasí je více zábavná a příjemnější než jízda bez střechy v parném červenci. Nemohl jsem se toho pocitu nabažit. Stačila kšiltovka, CD s výběrem hitů od Linkin Park a o dobrou náladu bylo postaráno.
Stahování střechy je dílem okamžiku. Je potřeba si ale dát pozor, zda je v zavazadlovém prostoru natažena síťka, která rozděluje prostor pro zavazadla a pro složenou střechu. V praxi se mi párkrát stalo, že jsem síťku nezatáhl což znamenalo vystoupit, zatáhnout síťku, znovu nasednout a proces opakovat. O tom, že je střecha stažena, nebo naopak opět zatažena, informuje řidiče zdařilá grafika na výklopném displeji v horní části palubní desky. Příjemným zjištěním byl fakt, že i při stažené střeše zůstává v zavazadlovém prostoru dostatek místa. V mém případě se tam pohodlně vešel velký tenisový bag.
Interiér modelu Peugeot 308 CC je zpracován na vysoké úrovni a nabízí dostatek pohodlí čtyřem cestujícím. Ti na zadních sedadlech jsou pochopitelně trochu omezeni na prostoru, ale rozhodně se nedá říci, že by zadní sedadla byla pouze nouzová. Ta přední snesou nejpřísnější měřítka. Nejen, že obsahují již zmíněný systém AIRWAVE, ale mají i příjemné boční vedení a dovolují tak užívat si sportovnější jízdu. Jediná drobná výtka směřuje ke středovému dílu palubní desky s ovládáním klimatizace a rádia. Tvrdý a lesklý plastový díl, dle mého názoru, do takového interiéru vůbec nepatří. Povedeným kouskem je naopak volant, který má příjemně tlustý věnec s tvarováním a chromovou ozdobou v poloze „tři čtvrtě na tři“. Samostatnou kapitolou je audio systém JBL, který prostě neměl chybu a i při otevřené střeše nabízel skvělý poslech.
Peugeot 308 CC je vozem, který lze použít pro každodenní dojíždění do práce i víkendové jízdy za zábavou. Jedinou jeho vadou tak může být cena. Ta sice v akční nabídce začíná na částce 499.900,-Kč, ale ve verzi GT a s různými příplatky se může vyšplahat až k částce 800.000,-Kč.