S Bentley Bentayga jsme projeli Sardinii. Jaké je tohle SUV?


Že je extravagantní Bentley Bentayga neskutečně drahé SUV, to víme. Ale že lze do vozu objednat doplňky za další miliony korun, to jsme vážně neušili. Víte jaké? Tenhle výlet za dobrým vínem na Sardinii se opravdu hodně povedl. Nejen, že jsme z místních vinic přivezli skvělé Vermentino  a luxusní Cannonau, ale díky milánskému zastoupení Bentley jsme také mohli na sardinských silničkách, v okolí milionářského střediska Porto Cervo, vyzkoušet model Bentayga, Mulsanne, Continental GT i verzi GT Speed Convertible. Největší očekávání jsme samozřejmě měli od poněkud kontroverzního modelu Bentayga s dvanáctiválcovým motorem o výkonu 612 koní. A nemýlili jsme se. Auto v ceně deset miliónů dokáže totiž pořádně šokovat.


Jako první kousek ke svezení jsem tedy vzal červenou Bentaygu. Vždycky jsem to auto vzhledově přirovnával k nafouklému a nevzhlednému londýnskému taxíku, nicméně v červené barvě s černými koly Bentayga zas tak špatně nevypadala. Pln očekávání jsem tedy usedl za volant šestilitrového dvanáctiválce válce s výkonem 612 koní, navolil jízdní režim „Bentley“ a vyrazil.

Pod kapotou je stejný motor, jaký se aktuálně montuje do Lamborghini Urus nebo Porsche Panamera. Bentaygu by měl na hranici 100km/h dostat za 4 vteřiny a pokračovat až k hranici 300km/h. To jsme samozřejmě na úzkých silničkách vyzkoušet nemohli, ale je pravda, že jakýkoliv lehký dotyk na plynový pedál znamenal prudké škubnutí auta vpřed a touhu vyrazit. Tak snad jindy a na vhodných silnicích. Osobní postřeh – zvukový projev šestilitrového dvanáctiválce by mohl být přeci jen trochu „divočejší“. Nemusí řvát jako v Lambu, ale přeci jen trochu toho zvukového efektu by si okolí zasloužilo :).

Výkonu odpovídají i brzdy, které jsou stejně jako v Urusu karbon-keramické. V Urusu jsou ovšem v základu, u Bentley za ně chtějí tučný příplatek. Asi ale stojí za to. Jen letmý dotek na brzdový pedál nás okamžitě posílal do napnutých bezpečnostních pásů.

V režimu Comfort je auto houpavé jako nějaká velká limuzína a při cestě po zatáčkovité trati se nemusí cestujícím na zadních sedadlech dělat dobře. Ideální je režim „Bentley“ který je skvělou kombinací mezi pohodlím a přiměřenou tvrdostí..


Ojeté BMW 5 Touring nabídne i po deseti letech dostatek luxusu a sportovního svezení
Ojetý Chevrolet Corvette C6 - když chcete levný supersport
Test DS7 Crossback – Zamilujete se tak, že jí leccos odpustíte
TEST MINI COOPER S CABRIO - NENÍ LEVNÝ, NENÍ PRAKTICKÝ, ALE JE STRAŠNĚ NÁVYKOVÝ


Bentley říká o svém modelu Bentayga, že to je nejluxusnější a nejdražší SUV na světě. Nejluxusnější možná, nejdražší také možná, ale je tady několik paradoxů, ba dokonce přímo šokujících skutečností. Můžete si například místo lakování nechat karoserii pokrýt pravým zlatem (u ruské klientely prý nic výjimečného), objednat vestavěné hodinky Breitling se strojkem Mulliner Tourbillon, jejichž cena se pohybuje kolem 200.000 euro, případně si do zavazadlového prostoru pořídit piknikovou sadu se sklenkami na šampaňské za cca 650.000 korun. Přesto se ale v interiéru nezbavíte „obyčejných“ tlačítek z Audi Q7. Najdete je jak na ovládání světel nebo různých funkcí na volantu, tak i na ovládání klimatizace. Ve vrcholné výbavě stojí Bentayga hodně přes deset milionů korun. Trochu jiná tlačítka než má auto 8x levnější by si tak asi zasloužila. Podle milánského zastoupení to ale klientům zas tolik nevadí. Například drtivá většina Rusů, kteří Bentaygu nejčastěji kupují, prý požaduje  ovládací prvky pokrýt pravým zlatem. Velmi efektním prvkem je pak ovládání výdechů klimatizace posuvnou tyčkou vyvedenou v chromu. I tu ale můžete mít samozřejmě zlatou :).

Suma sumárum, Bentayga je opravdu hodně výstřední a zajímavé auto. V dané motorizaci to je navíc i opravdu slušná silniční „raketa“. Naše srdce si ale příliš nezískala. Možná i pro svoji okázalost a pro své jasné cílení na bohatou ruskou klientelu, které nic drahé není dost drahé…

Foto: Redakce

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.