Konečně někdo poslal na silnice auto, které nezapadá do průměru svoji nudnou vizáží. Auto, za kterým se skoro každý ohlédne s otázkou: Co bylo? Co na tom, že DS3 Crossback stojí skoro stejně jako Audi Q2 nebo třeba BMW X2? No a co? Podle nás za ty peníze stojí. I když právě cena může být velký problém. A nebo je to jinak? V ceně vozu je totiž započítán také servis včetně spotřebního materiálu a to až na dobu 5 let. Za pět let se dá na pravidelném servisu a výměně destiček atd... utratit klidně i sto tisíc. Cena auta hned potom vypadá jinak.
Model DS3 Crossback možná nezpůsobil u automobilové veřejnosti takový poprask jako Citroen DS na pařížském autosalonu v roce 1955, nicméně na současném automobilovém trhu působí i tak jako zjevení. Francouzi se skutečně odvázali a vytvořili automobil, který pravda asi nebude pro každého, ale který rozhodně zdůrazní osobnost svého majitele. To auto totiž opravdu působí jako zjevení. Nic není tam, kde byste čekali, kliky dveří nejsou vidět, ale po přiblížení se k autu vyjedou efektně ze dveří, svažující se střecha, Matrix LED světlomety, dvě koncovky výfuku s pořádným průměrem, atd, atd... Prostě design exteriéru, obzvláště v testované černé metalíze, je úžasný.
V duchu extravagance pokračovali Francouzi i v interiéru. Pro někoho, kdo usedá do modelu DS poprvé, to sice může být lehký šok, nicméně po pár dnech za volantem si určitě bude nekonvenční interiér užívat. Je tady ale pár „ALE“, které by ve voze za téměř jeden milion korun určitě být neměly. Tak předně head-up display. Je to rozhodně užitečná a příjemná věc, jenže varianta s vysouvacím kličkem se objevuje i u mnohem lacinějších Peugeotů a Citroenů. Průhledové řešení s promítáním na sklo by se do tohoto luxusního vozu určtě hodilo víc. Pak tady máme zvláštní otevírání kufru. Nejde otevřít elektricky, takže je potřeba vystoupit z vozu a klasicky zmačknout tlačítko. Ale ouha, kde to tlačítko je? Je hodně dobře ukryté pod hranou a kdo s autem jede poprvé bude dlouho hledat.
Ohledně kvality materiálů a zpracování interéru nemáme sebemenších výtek. Tady se DS3 Crossback skutečně již dotýká prémiového nebe. Elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla ve vínové kůži, kterou je potažena i palubní deska, padnou jako ulitá snad každé postavě a ani po tříhodinové cestě z Prahy do brna jsme z auta nevystupovali unavení. Ovládaní funkcí klimatizace a rádia vyžaduje trochu zvyku a možná že klasická „hardwarová“ tlačítka nebo ovladače by v některých situacích přišla více vhod než dotykové plošky, na které se opravdu musíte přesně trefit prstem.
Pod kapotou jsme měli motor 1,2 Puretech s výkonem 115kW, tedy 155 koní. Škoda, že DS nenabízí to modelu DS3 Crossback ještě nějakou silnější jednotku. Nicméně pro běžné jízdy výkon motoru naprosto postačuje. Automatická převodovka řadí plynule a nepocítili jsme žádný diskomfort až na jednu situaci, kterou ale budete zažívat několikrát denně. Při popojíždění v koloně nebo třeba dojezdu na křižovatku, kde svítí červená, velmi často zasáhne systém Start/Stop. Převodovka potom při opětovném nastartování motoru s vozem trochu škubne. Není to nic zásadního, ale budeme-li se bavit o prémiové kategorii, určitě by se slušelo systém odladit. To vůbec nemluvím o tom, že systém Start/Stop je nejlepší úplně vypnout. Jinak po celou dobu testu jsme se se spotřebou pohybovali okolo hodnoty 7l/100km.
Závěr? DS3 je auto, které má nakročeno do prémiové třídy, ale ještě úplně neví, co se v takové kategorii sluší a patří. Neudělá ostudu, to tedy rozhodně ne. Spíše naopak. Bude ale mít problém s cenovkou, která se u tohoto konkrétního vozu vyšplhala na částku 936.000,-Kč. Na druhou stranu je ale potřeba objektivně přiznatže v ceně vozu je již obsažena záruka na 5 let/60 000km a taktéž servisní smlouva FreeDrive na stejný rozsah (ta obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou např. brzdové destičky stírátka např. Viděno touto optikou je cena za DS3 Crossback obhajitelná.