Nový Peugeot 5008 jsme dostali k týdennímu testování jenom pár dní po jeho české premiéře. Bílý krasavec ve výbavovém stupni GT a s benzínovým motorem 1,6 PureTech 180 S&S EAT8 nasadil laťku hodně vysoko.
Foto: Jan SmékalJiž na první pohled působí modernizovaná „pěttisícosmička“ velmi elegantním a přitom sportovně střiženým dojmem. V našem případě je tento dojem umocněn ještě bílým perleťovým lakem a černými doplňky, včetně střechy. Kombinace je to skutečně efektní, nicméně v zimním počasí je okamžitě na autě vidět špína, která na tmavším laku tolik vidět není. Trochu to sice ovlivnilo fotografie v článku, ale i tak asi tahle barevná kombinace sluší autu nejvíce.
Foto: Jan SmékalTestovaná verze GT měla pod kapotou čtyřválcovou benzínovou jednotku 1,6 PureTech, která je spojena výlučně s osmistupňovým automatem. Už jsme tuhle kombinaci k dispozici měli, ale v nové 5008 se nám zdálo, že celek působí mnohem jemněji, tišeji a kultivovaněji. Výkon 180 koní je naprosto dostačující, je ale potřeba počítat s tím, že když trošku „přitlačíte na pilu“ bude se spotřeba pohybovat těsně okolo hranice 8 litrů benzínu na 100km. Při klidné jízdě se ale dá spotřeba bez problémů stlačit přibližně o litr níže.
Foto: Jan SmékalInteriér auta musí nadchnout každého milovníka velkých rodinných vozidel. Vepředu je místa skutečně na rozdávání, malý „pežoťácký“ volant padne skvěle do ruky, a kdo je na něj zvyklý, už by neměnil. Vzadu jsou potom tři samostatně posuvné sedačky, což někomu vyhovuje, jiný by možná raději volil lavici dělenou v poměru 2:1. Je to ale čistě věc osobních preferencí. Samostatná sedadla nabízejí skvělou porci prostoru, pohodlí i variability. Dvě sedadla v poslední řadě jsou opravdu nouzová a nelze na ně umístit sedačky s úchytem Isofix.
Foto: Jan SmékalS autem jsme v únorových plískanicích najeli asi 500 kilometrů a užili jsme si je od prvního do posledního. Nový Peugeot 5008 už hodně dospěl a nabízí skutečně velmi komfortní cestování, kvalitní materiály, výkonné motory a v nižších specifikacích i zajímavý poměr výkon/cena. U verzí GT a GT Pack je už potřeba počítat s tím, že cena vozu atakuje hranici jednoho milionu korun. Myslíme si ale, že i tuhle cenovku si nový Peugeot obhájí.