Testujeme Nissan Navara NP300 Tekna z roku 2017 – Z automyčky nás vykázali

Foto: Luděk Kortus

Je to sice pracant, ale v nejvyšší výbavě Tekna má v sobě i kus elegance a stylu. Jezdit v něm můžete i v obleku. Jakmile se ale auto dostane do toho správného terénu a vás popadne „offroaďácká“ vášeň, budete ho umývat celý víkend. Milovníci offroad radovánek ale tuhle daň rádi zaplatí. Vždyť které jiné auto může reprezentovat a zároveň nabídnout tolik zábavy a schopnosti v terénu. V bazarech jich zatím moc není, ale tu a tam se pěkná Navara objevit dá. Ceny aut z roku 2017 a mladší se ale pod půl milionu nedostanou. Počítejte spíše s částkou 600 tisíc a výš a nájezdem hodně přes 100 tisíc kilometrů. Při správné péči by to ale nemusel být problém.


Foto: Luděk KortusNechme stranou těžkou práci. Do lomu si nikdo nepořídí panoramatický kamerový systém, který je součástí výbavy Tekna. Ten se hodí především do podzemních garáží obchodních center. Připadá vám do garáží příliš velký? Viděli jste už někdy v obchodním centru Audi Q7? Nissan Navara vypadá mohutně, ale ve městě s ním řešíte podobný problém jako každý majitel velkého SUV. Na ulici se hůře hledá místo pro podélné stání. Při kolmém nebo šikmém stání je potřeba kvůli délce strčit čumák trochu víc na chodník. Ale nemusíte být příliš úzkostliví. Koule tažného zařízení trčí do silnice tak výhružně, že se každý raději velkým obloukem vyhne. Určitou neohrabanost ve městě kompenzuje Navara skvělým výhledem. Líbila se mi lehkost, s jakou jde za plynem, dokonce mne s ním bavilo manuálně řadit. Rychlosti tam pěkně padají (má jich šest) a spojka nejde ztuha. Na magistrále se neohroženě proplétal mezi auty a budil při tom velký respekt. Ani jeden klakson se neozval.

Foto: Luděk KortusRychlá jízda po dálnici je s Navarou velmi příjemnou disciplínou. 190 koní hnaných dvěma turbodmychadly představuje dostatek tažné síly pro auto naložené na dovolenou. Korbička je sice krátká, ale zadní víko lze vyklopit do vodorovné polohy. Jistí ho silná ocelová lanka, která by udržela i výtah. Tím se dostatečně prodlouží ložná plocha pro převoz motorek, vodních skútrů a jiných hraček. Systém lišt a úchytů umožňuje obrovskou tvořivost pro vymýšlení jak „přikurtovat“ téměř cokoliv. Naložit můžete až jednu tunu. Základem vysokého přepravního výkonu Navary je svařovaný ocelový rám. Na tenhle mohutný svařenec je přišroubované tažné zařízení, na které můžete pověsit brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 t. Koně, loď, ultralight, obytný přívěs… a to jsme nechali stranou malé stavebné stroje a stavební materiál, protože jsme na začátku řekli, že těžkou práci řešit dnes nebudeme.


Svezli jsme se ruským "zázrakem" z osmdesátek. Ojetá Lada Niva 4x4 má i dnes co říci
Test ojetého SUV Nissan Murano – pokus o prémiovku nevyšel, benzínová verze vás navíc spolkne
Ojetý Nissan X-Trail může být výhodná koupě, ale také velká past
Ojetý Nissan Pathfinder 2,5 dCi budí respekt i po letech


Foto: Luděk KortusV terénu si Nissan Navara NP300 vede také velice dobře. Pod břežanskou haldou, kam se vždycky jezdím s terénními auty podívat, jsem zapnul redukci, uzavřel jsem zadní diferenciál a k překvapení kolemjdoucích turistů jsem vyjel po stěně nahoru na jeden zátah. Přihlížející většinou neví, že to tady zvládne každé terénní auto, tak se jim to jeví jako odvážný kousek. Ale hodně záleží na vlhkosti podkladu. Zažil jsem u břežanské haldy story s Nissanem X-Trail. V hlavní roli v něm hrálo bahno. Od té doby podloží sleduji velmi pečlivě. Po cestě dolů se hodily i panoramatické kamery. Dobře, odvolávám, není to jen pomůcka do obchoďáku. Pomohly při průjezdu přes můstek a mezi betonovými zátarasy. Na přilehlé bikrosové trati jsem zkoušel maximální křížení kol, které umožňuje zadní víceprvková náprava. Podívejte se do galerie, na fotkách jsou pěkně vidět pružiny a tlumiče. Právě tohle konstrukční uspořádání zvyšuje komfort jízdy oproti pickupům s listovými pružinami.

Pohon 2WD s elektronickým diferenciálem s omezeným prokluzem na zadní nápravě má podle údajů výrobce zlepšovat trakci. Testovacím polygonem mi byl obrovský lán s kukuřičným strništěm čekající na zaorání. Byl jsem překvapen, jak se zadní část vozu chová na poli stabilně. Elektronika dokáže uřídit auto i na velmi kluzkém povrchu. Plný výkon se žene na kola teprve když vypnete kontrolu trakce. Příležitost na takovou zábavu se moc často nevyskytne. Kilometr čtvereční kluzké roviny na zkoušení driftů se zadním náhonem a s náhonem na všechna čtyři. Perfektní škola smyku. Odstraňování následků jezdecké euforie také stálo za to. Na tuhle polní zábavu jen tak nezapomenu. Byl jsem s autem na dvou myčkách. Z první mne vykázali kvůli neúnosnému množství bahna, a to jsem nebyl zdaleka hotov. Jak jsem zjistil, není bahno jako bahno. Nejvíc odolává proudu tlakové vody bahno z okolí Jílového.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.