Škoda Roomster byla přijata velmi vlažně. Mohl za to krabicovitý design, který až příliš připomínal užitkovou dodávku. Ve verzi Scout je to ale zajímavé rodinné MPV, které jako ojeté navíc ani příliš nestojí. Roomster je velmi univerzální vůz a může působit i značně reprezentativně, jak to dokazuje bohatě vybavený testovaný model. Ojeté kusy začínají na částce přibližně 80 tisíc korun, počítejte ale s nájezdem nad 250 tisíc kilometrů. Verze Scout s převodovkou DSG lze jako ojetou koupit za ceny od cca 160 tisíc korun. Doporučujeme pečlivě zkontrolovat servisní historii. Ve své době totiž jezdila velká flotila modrých Roomsterů jako vozy jedné pražské taxislužby
Model Škoda Roomster jsme v roce 2011 testovali jako zcela nový a docela se nám líbil. Je ale pravdou, že za to mohla jak barva vozu, tak i jeho maximální výbava a převodovka DSG. Základní verze skutečně až příliš připomínala dodávku a nemohli jsme ji přijít na chuť. Navíc modré kusy tehdy zaplavily Prahu jako flotila jedné taxikářské firmy. Image tedy nic moc. Ale kdo se přes to přenesl a koupil špičkově vybavenou verzi, nemusel být nutně zklamán. A jak si Roomster v té době užil náš redaktor? Tohle o autě tenkrát napsal:
Podívejme se nejdříve na Škoda Roomster zvenku. Nejčastěji diskutovaná vzájemná nesourodost předního a zadního zasklení ztratí po chvíli svůj význam. Zevnitř zjistíte, že dané řešení přináší skvělý výhled ze zadních sedaček. Přední a zadní část mají díky tomu rozdílnou atmosféru. Ale k tomu se vrátím. Scouta charakterizují plastové lemy blatníků, prahů a spodní části dveří. Na střeše jsou stříbrné podélné nosiče a celé to stojí stabilně rozkročené na sedmnáctipalcových kolech s nízkoprofilovými pneumatikami. Zadní část vozu je opatřená tónovanými skly. Ve stříbrné metalíze působí tak načančaným dojmem, že si v něm umím představit i řidiče s kravatou.
Foto: Luděk KortusJak už jsem řekl, obě poloviny vozu mají rozdílnou atmosféru. Vpředu sedíte v osobním voze, na pohodlných sedačkách s loketní opěrou. K dispozici automatická klimatizace, navigační a audio systém Amundsen, který přehrává MP3, USB a CD a je možné k němu bezdrátově připojit telefon. Vzadu dojem velkého prostoru umocňuje panoramatické střešní sklo. I velké postavy nemají s prostorem problém, přestože konstrukce zadních sedaček je poměrně vysoká. Z vyšších sedaček mají lepší výhled děti. Tři samostatné sedačky vzadu umožňují sklopit opěrák, pak celý sedák a také každou zvlášť vyjmout. Vznikne tak obrovská ložná plocha. Dozadu se dají například naskládat až 4 horská kola. Pokud si nechcete poškrábat interiér, výrobce dodává speciální nosič kol do zavazadlovéh prostoru, kam upevníte dvě kola za přední vidlici. Roomster je z hlediska prostoru opravdu všestranně využitelné auto.
I z hlediska jízdních vlastností jsem našel v tomto modelu určité prvky univerzálnosti. Není to jenom MPV, je trochu šmrncnuté sporťákem. Jízda ve Škoda Roomster se sedmistupňovou převodovkou DSG může být, dalo by se říci, hravá nebo taťkovská. 77 kW je v přepočtu 105 koní. Roomster není těžký, tak nějakých 1271 kg + případný náklad se dá rozjet poměrně bez problémů. Malý přeplňovaný motor svým výkonem a zvukem láká ke sportovní jízdě. Zvláště na sportovních pneumatikách 205/40 R17. V režimu sport a plném plynu převodovka řadí nahoře a trpělivě drží rychlosti až k těsně k červenému poli otáčkoměru. U nižších rychlostí řazení probíhá rychle, ale trvá celou věčnost než dojde šestka a padne sedmička. Když se tak stane, máte na tachometru už jenom kousek ke dvoustovce. Vydržte další šnečí pohyb ručičky otáčkoměru a dočkáte se dvoustovky. Na dálnici to ovšem není zábava. Turbomotor si žádá zrychlení z nižších rychlostí, takže silnice 3. třídy a město jsou ta pravá místa na hraní. Roomster má kotoučové brzdy i vzadu a vypínatelné ESP. Sice se trochu naklání, čímž mírně ruší efekt nízkých pneumatik, ale i tak se dá zatáčet pěkně ostře pod plynem. Také na šotolince lze Roomster trochu podráždit.
Ovšem když vezeme rodinku, tak to je jiná písnička. Turbodmychadlo necháme odpočívat a jsme rádi, že jej máme v rezervě na bezpečnější předjíždění. Páku automatické převodovky dáme do polohy D. Automat řadí rychle a neslyšně a sedmičku dopřeje klidně již při 130 km/h. Taťkovská jízda je asi ten pravý styl, který by měl převažovat. Jen tak se asi dočkáte rozumné spotřeby. Hravý Roomster si vezme klidně i 12 litrů. Taťkovskému stačí méně. S občasnými excesy ve stylu jízdy v týdennímu testu byl nakonec průměr 8 l/100km. Což je vzhledem k zážitkům přijatelné. A porovnání první ceny modelu Scout v metalíze s cenou testovaného modelu? 417 900 Kč vs. 505 300Kč. Škodovka má širokou paletu výbavy na přání. Zde 13 položek představuje 87 400 Kč.