Zánovní Škoda Octavia Scout je téměř „prémiovka“. Kdo tedy netouží zrovna po značce Audi, může mu tohle auto nabídnout téměř totéž, ale za polovinu ceny.
Srovnávat Audi A4 s modelem Škoda Octavia Scout není možná tak úplně fér. Na druhou stranu, tahle auta mají mnoho společného, takže milovníci koncernu, kteří nemusí mít zrovna čtyři kruhy na chladiči, by měli „skautíka“ vyzkoušet. Možná zjistí, že jim nabídne téměř to samé, jako Audi, ale za cenu o 40 až 50 procent nižší. Důležité je ale vybírat zánovní auto s jasným původem a servisní historií. Nejlépe u nějakého prověřeného prodejce.
Jedním takovým je Louda Auto+, od kterého jsme měli k zápůjčce Octavii Scout s dvoulitrovým dieselem z řady EVO o výkonu 147kW, tedy 200 koní. Auto bylo z programu Škoda Plus, tedy se značkovou zárukou a všemi garancemi. Kdy by přeci jen zatoužil po audině, případně po značce Hyundai, může si u tohoto prodejce zakoupit zánovní vozy i těchto značek. Programy Das WeltAuto i Hyundai Promise nabídnou nejen kvalitní prověřené vozy, ale také veškeré záruky a garance.
Samozřejmostí u testované škodovky je pohon 4x4 a také světlá výška zvýšená oproti klasickému kombi o 15 milimetrů. Rozdíl oproti klasickému kombi pak tkví i v černých plastových lemech nárazníků, efektním předním spojleru, prahových lištách a krytech zrcátek ve stříbrné barvě. Auto mělo kabát z modré metalízy Titan Blue, na střeše ližiny, spojler pátých dveří a dvoubarevnou spodní část zadního nárazníku.
Octavia Scout není samozřejmě auto určené do terénu. Nicméně polní cestu, mokrou louku, nebo zasněženou horskou silničku zvládne bez problémů. Tím spíše, když řidič zapne jízdní režim „offroad“, který aktivuje asistenta sjíždění kopců a upraví citlivost plynového pedálu. Jízda v lehčím terénu není pro takto vybaveného „skauta“ žádným větším problémem. A problémem nebude ani spotřeba, která se jen velmi těžko dostane přes sedm litrů. A to ani při velmi dynamické jízdě.
A proč to srovnání s Audi na začátku článku? Současné modely značky Škoda snesou ta nejpřísnější kritéria. A právě při usednutí do A4 a následném přesednutí do Škodovky nezaznamená řidič žádné velké rozdíly ani v použitých materiálech, ani v kvalitě zpracování. Bavíme se pochopitelně o základních modelech, nikoliv o Audi z programu Exclusive se speciálními laky, jemnou kůží, atd… Ano, kdo chce Audi, nebude asi nad Octavií přemýšlet, ale při dnešní cenové hladině nových i ojetých vozidel, to možná není od věci. Stačí připomenout německý trh, kde model Škoda Superb ubírá zákazníky právě značce Audi, resp. jejímu modelu A6.
Jaká by byla vaše volba? Octavia nebo o polovinu dražší Audi? Napište nám do diskuze