Test ojetá Toyota Auris - cena nové baterie u hybridu vás příjemně překvapí


Bojíte se nákladných výměn a oprav baterií u ojetých hybridů? Nemusíte, tedy alespoň u některých ne. Baterie mohou být totiž o hodně levnější než si myslíte. Toyota se v Evropě zbavila ikonického jména Corolla, aby se k němu nyní po dvou generacích modelu Auris zase vrátila. Auris si ale rozhodně pověst nepokazil, když tedy nepočítáme pár systémových problémů dieselových motorů. Statisticky se jedná o velmi spolehlivé a kvalitní auto. Se správným motorem to pak může být i velmi perspektivní ojetina na dlouhá léta. Ani s dostupností dílů a servisu to není u Aurisu tak špatné, neboť se jedná v Evropě o velmi rozšířený model a sklady jsou díly dobře zásobeny. Na českém trhu ojetin je v nabídce aktuálně něco málo přes 200 kusů modlu Auris a ceny začínají na částce necelých 100 tisíc korun.


Velice zajímavý je Auris s hybridním pohonem, který má Toyota léty a miliony kilometrů vyzkoušený už v Priusech. Jedná se o atmosférickou osmnáctistovkou s nepřímým vstřikováním, která je spojena s patentovanou hybridní převodovkou. Ta kombinuje planetové soukolí s elektromotorem a generátorem a celé to funguje tak dobře, že pouze při dodržování servisních zásad (olej se má měnit v motoru po roce nebo 15 000 km a v převodovce po 90 000 km) tenhle pohon najede klidně milion kilometrů. Ani s životností trakční baterie není problém, pokud auto není dlouhodobě vybité odstaveno. Nová hybridní baterie ale stojí docela rozumných 42 000 Kč a to je, ve světle drahých oprav moderních dieselů, vlastně zanedbatelný výdaj. Hybridní Auris jezdí ve městě do pěti litrů, jen na dálnici mu nesedí rychlé tempo. Z povahy věci totiž hybrid nejlépe funguje v příměstském provozu. Je to ale nesmírně spolehlivý pohon a výborná alternativa k dieselu, který je naopak v Toyotách trochu rizikový. 

Malý nafťák 1.4 D-4D by ušel, kdyby ho netrápily potíže s ucpaným filtrem pevných částic. Většina fleetových kusů z dovozu má totiž  filtr zacpaný z příměstského provozu, jak se nestačil ustálenými cestami regenerovat. Naftový motor 1.6 D-4D původem od BMW je průšvih, ve kterém kolabují EGR ventily, občas zlobí rozvody a ani spotřebu nemá zázračnou. To už je lepší starší dvoulitr, který se zbavil dětských nemocí a třeba v kombíku provozovaném klidným tempem na dlouhých dálničních trasách by mohl dávat smysl. Pokud chcete nízkou spotřebu a jezdíte spíše kolem města, kupte si hybrid. Nebo některý z benzinových motorů. 

Povedl se čtyřválec 1.2 Turbo, který v Aurisu dobře jede a pokud jeho přímé vstřikování neutrápíte špatným benzinem bez adivit a budete v motoru měnit včas olej, měl by vydržet. Prozatím o něm katastrofické historky nekolují. Naopak atmosférický motor 1.3 zlobí rád, nejčastěji vysokou spotřebou oleje. Ani není zázračně úsporný a v těžkém Aurisu už moc dobře nejede. Jistotou je pak atmosférická šestnáctistovka Valvematic, která má překvapivě slušnou dynamiku a majitelé si stěžují maximálně na vyšší hlučnost. Spotřebu lze držet dlouhodobě pod sedmi litry, mimo město se dostanete i pod šest. Jednoduchý servis a tradiční spolehlivost předurčují tento motor k úspěšné bazarové kariéře. Spolehlivost Aurisu potrvzují i statistiky německého TÜV, které řadí šesti až sedmileté Aurisy na hezké 34. místo s nadprůměrně dobrým 13,1% výskytem závad. Průměrně Aurisy najezdí za tu dobu jen 76 000 km. 


Ojetá Toyota RAV4 je zajímavá ojetina, ale je potřeba vědět, na co si dát pozor
Ojetý Lexus je volba pro ty, co nechtějí BMW
TEST OJETINY – TOYOTA YARIS
OJETÁ TOYOTA AURIS – SPOLEHLIVOST V UMÍRNĚNÉM DESIGNU


Zásadní problémy tak Auris netrápí, pokud tedy vynecháme typické projevy unavených dieselů s vysokými nájezdy. Selhání vstřikovačů a prasklé těsnění pod hlavou (diesel 2,0 l) prostě každého jednou potkají. Pozor, některé neprověřené importy mohou mít za čtyři roky najeto klidně 250 000 km. Stáčení tachometrů je ale i na západ od našich hranic běžný podvod. Průzkum ukázal, že více než třetina ojetin v Německu může být stočená. Základní motory 1,33 l a diesel 1,4 l mají vzadu vlečenou zadní nápravu, ostatní mají složitější, ale zatím spolehlivý víceprvek. Nelekejte se koroze podvozkových dílů, na funkci to vliv nemá, i když při seřízení geometrie mohou mechaniky zarezlé excentrické šrouby dost potrápit. Karoserie ani podlaha vozu s korozí ale zatím problém nemá. 

Druhá generace Toyoty Auris je spolehlivé a dobré auto. Vedle klasické šestnáctistovky, která bude sázkou na jistotu a dobře si udrží cenu, není důvod bát se technicky komplikovaného, ale funkčního hybridu. Je vlastně méně rizikový než složité diesely, jeho dynamika je překvapivě velmi dobrá a šetřivý jezdec se dokáže se spotřebou dostat i pod čtyři litry. Toyoty mají také velmi dobrou pověst a pokud si budete pečlivě dokumentovat servisní úkony, po letech zase Auris velice dobře prodáte.

Foto: Toyota

Test ojetá Toyota Auris - cena nové baterie u hybridu vás příjemně překvapí

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.